Vai al contenuto

6 di ferraghju

À prupositu di Wikipedia
Ferraghju
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29

U 6 di ferraghju hè u 37u ghjornu di l'annu in u calendariu gregurianu. Restanu 328 ghjorni à a fine di l'annu (329 sì hè bisestile).

Avenimenti[mudificà | edità a fonte]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

- 1778 - Ugo Foscolo, pueta, scrivanu è autore di teatru talianu.
- 1945 - Bob Marley, musicante ghjamaicanu.

Morti[mudificà | edità a fonte]

Celebrazioni[mudificà | edità a fonte]

Santi[mudificà | edità a fonte]

Santa Dorotea. Santu Paulu Micchi.

Dorotea era una giovana cristiana di Cesarea di Cappadocia, in Turchia. Campava à a fine di u secule terzu. Era stata marturiata attempu à un giovanu avucatu: San Teofilu.

Etimolugia: da u gr. "dorôn" (donu, rigalu) è "theos" (Diu). A' l'urigine era soprattuttu in usu u nome maschile: Doroteu. In Corsica, esse un Doroteu vole dì esse un disgraziatu, un casca è pienghji.

Nomi: Diorbhàil, Dodie, Doll (V. Shakespeare: "The Second Part of King Hanri IV), Doortje, Doralicia, Döreken, Doretta, Dorinda, Dorit, Dorotea, Doroteo, Doroteu, Dorothea (V. Goethe: "Hermann und Dorothea), Dorothée, Dorothy (V. Dorothy Carrington, scrittrice), Dörte, Dorthea, Dorthy, Dot, Duredle, Durl, Thea.

Paesi è cità: Pescia.

U 6 ferraghju, si celebreghja dinù a memoria di i santi Paulu Micchi, un ghjesuitu, Petru Battista, un franciscanu, è cumpagni, crucifissati in Nagasacchi, à u Giappone, u 5 ferraghju di l'annu 1597.

Dece anni nanzu, l'imperatore Taicosama avia interdettu i so stati à i ghjesuiti. Quelli chì ghjeranu culà ricusonu di parte, è l'imperatore ùn fece nunda per scaccialli. Sei anni dopu, issi frati ricevianu in rinforzu una quindecina di franciscani, ghjunti in u paese à l'appiattu. L'imperatore entrò in e furie è dete l'ordine di arrestà tutti i predicadori cristiani è di tumballi. N'anu trovu 24: trè ghjesuiti, sei franciscani è quindeci terziarii di San Francescu. I ghjesuiti eranu Giapponesi, i franciscani, for di unu, eranu spagnoli. U superiore si chjamava Petru Battista.

L'anu spassighjati settimane è settimane nant'à carretti, da une cità à l'altra, per intimurisce e pupulazioni. Ghjunti à Nagasacchi, l'anu purtati nantu à una culletta di punta à u mare, è l'anu crucifissati.[1]

Ligami esterni[mudificà | edità a fonte]