Vai al contenuto

1 di settembre

À prupositu di Wikipedia
Settembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 1 di settembre hè u 244esimu ghjornu (u 245esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Egidiu. Santu Lupu.

Egidiu era un rimitu venutu d'Attene à stassi in Provenza. Hà datu u so nome à u paese è furesta di Saint-Gilles-du-Gard, nantu à u Rotanu, vicinu à Marseglia. A so pupularità vene da l'abbazia edificata nantu à a so tomba, forse à u seculu sestu, tomba chì si truvava nantu à una strada da Roma à Santiagu di Compostella. I pelegrini ci si arrestavanu è, di ritornu in i so paesi, cantavanu e lode di u santu.

A legenda dice chì Egidiu era dilicatu di stomacu è chì, ogni matina, una cervetta venia à truvallu è si lasciava munghje cum'è una sciocca.

Etimolugia: da u germanicu "gisil" (talla, cacciu, discendente). Anu dettu dinù chì u nome vene da una parulla greca chì vole dì "piccula capra".

Nomi: Aegidia, Aegilius, Egede, Egid, Egide, Egidia, Egidio, Egidiu, Egidius, Eguidi, Gil, Gildrina, Gilet, Gilia, Gill, Gilles, Gilleske, Gillet, Gillette, Gillis, Gillo, Gillot, Idzi, Ilian, Jileta, Jilez.

Prutezzione: A' u Medievu, Egidiu era pregatu per vince a pesta è altre epidemie, è a sterilità di e donne. In Inghilterra hè u santu patrone di i mendicanti è di i paralitichi.

Lupu hè natu accantu à Aurelianoru (l'attuale Orléans, dipartimentu di u Loiret) è ghjè mortu in Senone (l'attuale cità di Sens, dipartimentu di l'Yonne), l'annu 623.

Fattu vescu di Senone, era inviliatu è calunniatu da un abbate chì vulia u postu. Fù ancu esiliatu un certu tempu. Quand'ellu vultò, fù accoltu cù gran gioia da e pupulazioni, è dinù da a ciccona di a cattedrale.

Issa ciccona, quand'ella vedia à Lupu, si mettia à tintinnulà cù armunia è , quandu i nimichi si avvicinavanu da a cità, sbattagliulava à diruttera. U rè di a Burgogna a volse, è a si pigliò. Tandu si ammutulì è u rè ùn pobbe fà di menu chè di rimandalla in Senone.

Etimolugia: da u lat. "lupus" (lupu), in germanicu "wolf".

Nomi: Loup, Leu, Lowell, Lovel, Lupo, Lupu, Lope, Lobo, Wilf, Ulf, Uffe, Wolf, Wolfilo, Wölfel.

Prutezzione: San Lupu hà a riputazione di guarisce u mal cadutu, a pena in corpu, è di francà da a paura.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre