3 di settembre

À prupositu di Wikipedia
Settembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 3 di settembre hè u 246esimu ghjornu (u 247esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

- 1947: Mario Draghi, ecunumista è puliticu talianu.

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Gregoriu.

Gregoriu, natu in Roma versu l'annu 540, hè mortu in 604.

A' 32 anni, era statu fattu prefettu di Roma. Trè anni dopu, si facia frate è, di a so casa - un riccu casamentu - ne facia un cunventu.

A' 40 anni, era imbasciadore di a Santa Sede in Custantinopuli.

U 3 sitetmbre di l'annu 590 hè elettu papa. Hè unu di i più famosi trà quelli chì anu guvernatu a Santa Chjesa: hà rifurmatu a disciplina ecclesiastica, hà permessu à i frati di San Benedettu di multiplicassi, hà fattu a guerra à i scismatichi d'Africa è di Gallia, è hà mandatu à Santu Agustinu in Inghilterra per cunverte i Sassoni chì ci si eranu stabiliti dopu à a caduta di l'imperu rumanu. In Roma, avia creatu una scola di cantori chì fece u successu, in Italia è in altrò, di un novu cantu: u gregurianu.

Gregoriu hà lasciatu libri è lettere. Qualchiduna di isse lettere cuncernanu a Corsica. Parlanu di e dioccesi di Sagone, Aleria è Aiacciu, di un vescu di Tainum (chì purebbi esse Tavagna). Si sà, secondu isse lettere, chì a religione di unipochi di Corsi era sempre l'adurazione di u legnu è di a petra.

Etimolugia: da u gr. "Egrégorein" (chì ghjè svegliulu).

Casate: Gregori, Gregory;

Nomi: Gore, Gorius, Görres, Greagoir, Greer, Greg, Greger, Gregg, Gregh, Grégoire, Gregoor, Gregor, Grégori, Gregoria, Grégorine, Gregorio, Gregoriu, Grégorius, Grégory, Grels, Grigori, Grinia, Griogair, Grioghar, Jerina, Jorina, Joris.

Paesi è cità: Granata, Petershausen. In Corsica: u 3 sittembre hè festa patrunale in Grussettu Prugna duve, da u 1912, una dispensa di u papa li permette di celebrà a festa di San Cisariu.

Prutezzione: Gregoriu hè u santu patrone di i cantori, di i cantarini, di i musicanti è di i sculari.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre