Torra d'Elbu

À prupositu di Wikipedia
Andà à: Navigazione, Ricerca
A torra d'Elbu

A Torra d'Elbu hè una torra di Corsica chì face parte d'un inseme di torre di u dispusitivu di difesa messu in piazza da i Genuvesi, trà u 1605 è u 1611, chì à quell'epica, tutte e coste di l'isula eranu abbuttate da i Barbareschi, in particulare quelli di u litturale di Corsica di punente.[1] Hè situata annantu à a cumuna d'Osani.

In i tempi, a torra d'Elbu era chjamata Torra d'Imbutu.[2]

'Ssa torra è quella vicinante, a torra di Gargalu, si trovanu isulate da l'abitazione. Ci vole à sapè ch'è i Genuvesi avianu fattu evacuà tutte e pupulazione, dapoi Calvi sin'à Aiacciu, eccetuatu qualchì rara piazza furtificata cum'è Girulata è Portu (o Portu di Sia).

A torra d'Elbu chì dumineghja a marina eponima, à livante di a penisula di Scandula, si trova in u fondu di a cala d'Elbu. Hè situata fora di a Riserva naturale di Scandula, ma in u situ dettu Scandula di u Cunsirvatoriu di u litturale, à cavallu annantu à e cumune d'Osani è Galeria.

Storia[mudificà | edità a fonte]

L'edificazione di 'ssi torre avia principiatu versu a mità di u seculu XVI, à i conti di e cumunità è pieve, è servianu à l'agguattadori per signalà, per via di fochi, l'approcciu di i battelli di a flotta ottumana.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A forma di a torra hè ronda.

Accessu[mudificà | edità a fonte]

A torra è a cala d'Elbu

L'accessu à a torra d'Elbu si face da u tracone di Canalette (si termineghja à a piccula spiaghja di a marina d'Elbu) da induve parte un picculu stradellu di circa 500 metri.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in francese.
  2. Imbutu si pò leghje annantu à parechje carte di u seculu XVIII cum'è a Carta militaresca di l'isula di Corsica induv'elle sò marcate tutte e parochje è tutti i principali paisoli d'ogni pieve, mudificata in l'annu 1740, sicondu l'ordini di u Sgiò marchese di Maillebois.


E torre di Corsica

Torra di a Calanca - Torra di a Castagna - Torra di a Parata - Torra d'Agnellu - Torra d'Albu - Torra d'Allistru - Torra d'Ampuglia - Torra d'Ancone - Torra d'Appiettu - Torra d'Asprettu - Torra di Benedettu - Torra di Bravone - Torra di Caldanu - Torra di Caldarellu - Torra di Calvi - Torra di Campomoru - Torra di Canari - Torra di Cantone Grossu - Torra di Capannelle - Torra di Capigliolu - Torra di Capitellu - Torra di Capriona - Torra di Capu di Fenu - Torra di Capu di Muru - Torra di Capu Neru - Torra di Capu Rossu - Torra di Cargali - Torra di Cargese - Torra di Castellare - Torra di Castelluchju - Torra di Centuri - Torra di Diana - Torra d'Elbu - Torra d'Erbalunga - Torra di Ferringule - Torra di Fautea - Torra di Finochjarola - Torra di Fiurentina - Torra di Fornali - Torra di Galeria - Torra di Giraglia - Torra di Girolata - Torra di Grisgione - Torra di l'Isula di Gargali - Torra di l'Isula Rossa - Torra di l'Isulella - Torra di l'Osse - Torra di Lozari - Torra di Meria - Torra di Micalona - Torra di Miomu - Torra di Mortella - Torra di Munticellu - Torra di Negru - Torra di Nonza - Torra d'Olmettu - Torra d'Ulmetu - Torra d'Omigna - Torra d'Orchinu - Torra di Padulella - Torra di Pelusella - Torra di Petranera - Torra di Pinareddu - Torra di Poghju - Torra di Portu - Torra di Portu di Sia - Torra di Punta Caldanu - Torra di Punta d'Arcu - Torra di Punta Mortella - Torra di Porrata - Torra di Roccapina - Torra di Roglianu - Torra di Sacru - Torra di Sagone - Torra di Saleccia - Torra di San Benedettu - Torra di San Ciprianu - Torra di San Fiurenzu - Torra di San Pellegrinu - Torra di San Vincenzu - Torra di Sant' Amanza - Torra di Santa Maria Chjapella - Torra di Scalu - Torra di Seneca - Torra di Senetosa - Torra di Solenzara - Torra di Spanu - Torra di Sponsaglia - Torra di Tizzà - Torra di Toga - Torra di Turghju - Torra di Vallitone - Torra di Vignale -