Torra di Giraglia
A torra di a Giraglia hè una torra genuvese di Corsica, situata annantu à l'isulottu di a Giraglia, annantu à a cumuna d'Ersa.[1] L'isulottu di a Giraglia, hè longu 800 metri è largu 50 metri. Hè situatu à 2,5 kilomitri di e coste di u Capicorsu. A torra si trova in a punta di l'isula, davanti à u fanale.
Storia
[mudificà | edità a fonte]Una torra genuvese ci fubbe architettata à u seculu XVI. Da 1573, un torra à a Giraglia hè listata frà e torre litturale à custruisce da Genuva per difende a Corsica. A decisione di custruzzione hè finalmente pigliata in 1582 da u signore capicursinu Don Cristofaro Tagliacarne è u guvernadore genuvese Stefanu Passano, incù l'accordu di a pupulazione. U 6 uttrove di u 1583, l'accordu di custruzzione hè validatu da l'Offiziu di Custruzzione di e Torre, incù lugliu di u 1584 cum'è data iniziale di cumpiimentu privistu.
I travagli smarranu sottu à a direzzione di l'architettu Dumenicu Pelo. Eppuru, i prublemi lugistichi ligati à u fattu di custruisce annantu à unu isulottu ritardanu u cantieru. In una lettera di u 29 lugliu di u 1584, Don Tagliacarne informa u nuvellu guvernadore genuvese, Cattaneo di Marini, di e difficultà di trasportu di u nutrimentu è di u materiale da Bastia à a Giraglia, ***affinch'è riclamà di i ***cumporti supplementarii. Ma u guvernadore addirizza à u Senatu di Genuva una lettera designendu Bartolomeo di Sarzana cum'è futuru capu di u torra.
Malgradu i prublemi d'appruvvisiunamentu, a siconda volta di l'edifiziu hè ultimata u 16 nuvembre di u 1584 è a torra hè guasi compia u 10 dicembre. U ***surintendant Don Tagliacarne manda l'avvisu di fine di travagli à u guvernadore à a fine dicembre di u 1584. Hà spesu tandu 9311 lire per a custruzzione, somma chì li hè rimbursata, in seguitu à a so assignazione di l'agenti di u Tisoru u 6 frivaghju di u 1585. U prilevamentu d'un drittu d'armeghju deve permette di ***recouvrer 'ssi soldi.
Da u seculu XVI à u seculu XVIII, a guarnigione di a torra hè cumposta d'un capu, di trè suldati chì almenu unu hè bumbardieru, è d'un omu incaricatu di u ***ravitaillement è di u trasportu in barca sin'à a Corsica. U persunale hè capicursinu o bastiacciu. Parechji capi s'imponenu in dinastia, cum'è i Di Urbanis, à parte di u 1720.
Descrizzione
[mudificà | edità a fonte]A torra hè un edifiziu in petra di forma quatrata, chì cumporta parechji piani. A torra hè oghje pruprietà di u Cunsirvatoriu di u Litturale in bonu statu di cunsirvazione. Annantu à trè livelli, cum'è tutte e torre genuvese litturale, a torra hè incimata d'una terrazza circundata di merli è fianchighjata d'una guardiola.
Note
[mudificà | edità a fonte]- ↑ 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in francese.
Ligami
[mudificà | edità a fonte]