Torra di Giraglia

À prupositu di Wikipedia
Andà à: Navigazione, Ricerca
A torra è u fanale di a Giraglia

A torra di a Giraglia hè una torra genuvese di Corsica, situata annantu à l'isulottu di a Giraglia, annantu à a cumuna d'Ersa.[1] L'isulottu di a Giraglia, hè longu 800 metri è largu 50 metri. Hè situatu à 2,5 kilomitri di e coste di u Capicorsu. A torra si trova in a punta di l'isula, davanti à u fanale.

Storia[mudificà | edità a fonte]

Pianu di a torra, à l'epica di a custruzzione

Una torra genuvese ci fubbe architettata à u seculu XVI. Da 1573, un torra à a Giraglia hè listata frà e torre litturale à custruisce da Genuva per difende a Corsica. A decisione di custruzzione hè finalmente pigliata in 1582 da u signore capicursinu Don Cristofaro Tagliacarne è u guvernadore genuvese Stefanu Passano, incù l'accordu di a pupulazione. U 6 uttrove di u 1583, l'accordu di custruzzione hè validatu da l'Offiziu di Custruzzione di e Torre, incù lugliu di u 1584 cum'è data iniziale di cumpiimentu privistu.

I travagli smarranu sottu à a direzzione di l'architettu Dumenicu Pelo. Eppuru, i prublemi lugistichi ligati à u fattu di custruisce annantu à unu isulottu ritardanu u cantieru. In una lettera di u 29 lugliu di u 1584, Don Tagliacarne informa u nuvellu guvernadore genuvese, Cattaneo di Marini, di e difficultà di trasportu di u nutrimentu è di u materiale da Bastia à a Giraglia, ***affinch'è riclamà di i ***cumporti supplementarii. Ma u guvernadore addirizza à u Senatu di Genuva una lettera designendu Bartolomeo di Sarzana cum'è futuru capu di u torra.

Malgradu i prublemi d'appruvvisiunamentu, a siconda volta di l'edifiziu hè ultimata u 16 nuvembre di u 1584 è a torra hè guasi compia u 10 dicembre. U ***surintendant Don Tagliacarne manda l'avvisu di fine di travagli à u guvernadore à a fine dicembre di u 1584. Hà spesu tandu 9311 lire per a custruzzione, somma chì li hè rimbursata, in seguitu à a so assignazione di l'agenti di u Tisoru u 6 frivaghju di u 1585. U prilevamentu d'un drittu d'armeghju deve permette di ***recouvrer 'ssi soldi.

Da u seculu XVI à u seculu XVIII, a guarnigione di a torra hè cumposta d'un capu, di trè suldati chì almenu unu hè bumbardieru, è d'un omu incaricatu di u ***ravitaillement è di u trasportu in barca sin'à a Corsica. U persunale hè capicursinu o bastiacciu. Parechji capi s'imponenu in dinastia, cum'è i Di Urbanis, à parte di u 1720.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A torra è u fanale, da luntanu

A torra hè un edifiziu in petra di forma quatrata, chì cumporta parechji piani. A torra hè oghje pruprietà di u Cunsirvatoriu di u Litturale in bonu statu di cunsirvazione. Annantu à trè livelli, cum'è tutte e torre genuvese litturale, a torra hè incimata d'una terrazza circundata di merli è fianchighjata d'una guardiola.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in francese.

Ligami[mudificà | edità a fonte]


E torre di Corsica

Torra di a Calanca - Torra di a Castagna - Torra di a Parata - Torra d'Agnellu - Torra d'Albu - Torra d'Allistru - Torra d'Ampuglia - Torra d'Ancone - Torra d'Appiettu - Torra d'Asprettu - Torra di Benedettu - Torra di Bravone - Torra di Caldanu - Torra di Caldarellu - Torra di Calvi - Torra di Campomoru - Torra di Canari - Torra di Cantone Grossu - Torra di Capannelle - Torra di Capigliolu - Torra di Capitellu - Torra di Capriona - Torra di Capu di Fenu - Torra di Capu di Muru - Torra di Capu Neru - Torra di Capu Rossu - Torra di Cargali - Torra di Cargese - Torra di Castellare - Torra di Castelluchju - Torra di Centuri - Torra di Diana - Torra d'Elbu - Torra d'Erbalunga - Torra di Ferringule - Torra di Fautea - Torra di Finochjarola - Torra di Fiurentina - Torra di Fornali - Torra di Galeria - Torra di Giraglia - Torra di Girolata - Torra di Grisgione - Torra di l'Isula di Gargali - Torra di l'Isula Rossa - Torra di l'Isulella - Torra di l'Osse - Torra di Lozari - Torra di Meria - Torra di Micalona - Torra di Miomu - Torra di Mortella - Torra di Munticellu - Torra di Negru - Torra di Nonza - Torra d'Olmettu - Torra d'Ulmetu - Torra d'Omigna - Torra d'Orchinu - Torra di Padulella - Torra di Pelusella - Torra di Petranera - Torra di Pinareddu - Torra di Poghju - Torra di Portu - Torra di Portu di Sia - Torra di Punta Caldanu - Torra di Punta d'Arcu - Torra di Punta Mortella - Torra di Porrata - Torra di Roccapina - Torra di Roglianu - Torra di Sacru - Torra di Sagone - Torra di Saleccia - Torra di San Benedettu - Torra di San Ciprianu - Torra di San Fiurenzu - Torra di San Pellegrinu - Torra di San Vincenzu - Torra di Sant' Amanza - Torra di Santa Maria Chjapella - Torra di Scalu - Torra di Seneca - Torra di Senetosa - Torra di Solenzara - Torra di Spanu - Torra di Sponsaglia - Torra di Tizzà - Torra di Toga - Torra di Turghju - Torra di Vallitone - Torra di Vignale -