Torra di Capu di Muru
A torra di Capu di Muru hè una torra ghjenuvesa di Corsica. Facia parti di u sistemu di torri urganizati par a difesa di a Corsica è custruiti, in seguitu à a dumanda di a populazioni, par pruteghja l'isula da i pirati. Quandu ci era u priculu, i turrighjani avvirtiani l'abitanti, à sonu di culombu o intacchendu u focu in a parti più subrana di a torra. Da a torra di Capu di Muru, si vedini a torra di A Castagna, a torra di Capu Neru, a torra di A Parata è a torra di Castidducciu.
A torra di Capu di Muru hè situata annantu à a cumuna di Coti è Chjavari. U prubitariu è a Cullettività tarrituriali di Corsica. Hè scritta com'è munimentu storicu dapoi u 1954.
Storia
[mudificà | edità a fonte]A torra di Capu di Fenu hè stata custruita da u 1597 à u 1598. L'architettu era Britio Tramallo.
Archittitura
[mudificà | edità a fonte]A torra hè tonda, circundata di piumbatoghji in a parti supiriori. Hè alta quindici metri. Hè cumposta, com'è a maiò parti di i torri ghjinuvesi di Corsica, di dui piani è di una tarrazza. U prima pianu cumporta un cistarra chì ghjov da racoglia l'acqui piuvani. U sicondu pianu hè u spaziu chì era risirvatu à i vardiani di a torra. Ci hè infini una scala interna chì parmetti di righjunghja a tarrazza di a torra, circundata da numarosi piumbatoghji.
Ghjirandulata
[mudificà | edità a fonte]Partendu da Aiacciu, si và versu Purtichju è si piglia i stradona N196, D55 è D155 par andà in Acqua Doria. À l'uscita di u paesi, si piglia a dirizzioni di Capu di Muru. À quandu compia a strada, ci voli à andà à pedi. Si suvita dopu u stradeddu insin'à a torra. Da a torra, si vedini i golfi d'Aiacciu è di u Vallincu.
Noti
[mudificà | edità a fonte]
Liami
[mudificà | edità a fonte]Da veda dinò
[mudificà | edità a fonte]