Torra di Capu di Muru

À prupositu di Wikipedia
Andà à: Navigazione, Ricerca
A torra di Capu di Muru

A torra di Capu di Muru hè una torra ghjenuvesa di Corsica. Facia parti di u sistemu di torri urganizati par a difesa di a Corsica è custruiti, in seguitu à a dumanda di a populazioni, par pruteghja l'isula da i pirati. Quandu ci era u priculu, i turrighjani avvirtiani l'abitanti, à sonu di culombu o intacchendu u focu in a parti più subrana di a torra. Da a torra di Capu di Muru, si vedini a torra di A Castagna, a torra di Capu Neru, a torra di A Parata è a torra di Castidducciu.

A torra di Capu di Muru hè situata annantu à a cumuna di Coti è Chjavari. U prubitariu è a Cullettività tarrituriali di Corsica. Hè scritta com'è munimentu storicu dapoi u 1954.

Storia[mudificà | edità a fonte]

A torra di Capu di Fenu hè stata custruita da u 1597 à u 1598. L'architettu era Britio Tramallo.

Archittitura[mudificà | edità a fonte]

A torra di Capu di muru è in u fondu, l'Isuli Sanguinari

A torra hè tonda, circundata di piumbatoghji in a parti supiriori. Hè alta quindici metri. Hè cumposta, com'è a maiò parti di i torri ghjinuvesi di Corsica, di dui piani è di una tarrazza. U prima pianu cumporta un cistarra chì ghjov da racoglia l'acqui piuvani. U sicondu pianu hè u spaziu chì era risirvatu à i vardiani di a torra. Ci hè infini una scala interna chì parmetti di righjunghja a tarrazza di a torra, circundata da numarosi piumbatoghji.

Ghjirandulata[mudificà | edità a fonte]

Capu di muru è u fanali

Partendu da Aiacciu, si và versu Purtichju è si piglia i stradona N196, D55 è D155 par andà in Acqua Doria. À l'uscita di u paesi, si piglia a dirizzioni di Capu di Muru. À quandu compia a strada, ci voli à andà à pedi. Si suvita dopu u stradeddu insin'à a torra. Da a torra, si vedini i golfi d'Aiacciu è di u Vallincu.

Noti[mudificà | edità a fonte]


Liami[mudificà | edità a fonte]

Da veda dinò[mudificà | edità a fonte]


E torre di Corsica

Torra di a Calanca - Torra di a Castagna - Torra di a Parata - Torra d'Agnellu - Torra d'Albu - Torra d'Allistru - Torra d'Ampuglia - Torra d'Ancone - Torra d'Appiettu - Torra d'Asprettu - Torra di Benedettu - Torra di Bravone - Torra di Caldanu - Torra di Caldarellu - Torra di Calvi - Torra di Campomoru - Torra di Canari - Torra di Cantone Grossu - Torra di Capannelle - Torra di Capigliolu - Torra di Capitellu - Torra di Capriona - Torra di Capu di Fenu - Torra di Capu di Muru - Torra di Capu Neru - Torra di Capu Rossu - Torra di Cargali - Torra di Cargese - Torra di Castellare - Torra di Castelluchju - Torra di Centuri - Torra di Diana - Torra d'Elbu - Torra d'Erbalunga - Torra di Ferringule - Torra di Fautea - Torra di Finochjarola - Torra di Fiurentina - Torra di Fornali - Torra di Galeria - Torra di Giraglia - Torra di Girolata - Torra di Grisgione - Torra di l'Isula di Gargali - Torra di l'Isula Rossa - Torra di l'Isulella - Torra di l'Osse - Torra di Lozari - Torra di Meria - Torra di Micalona - Torra di Miomu - Torra di Mortella - Torra di Munticellu - Torra di Negru - Torra di Nonza - Torra d'Olmettu - Torra d'Ulmetu - Torra d'Omigna - Torra d'Orchinu - Torra di Padulella - Torra di Pelusella - Torra di Petranera - Torra di Pinareddu - Torra di Poghju - Torra di Portu - Torra di Portu di Sia - Torra di Punta Caldanu - Torra di Punta d'Arcu - Torra di Punta Mortella - Torra di Porrata - Torra di Roccapina - Torra di Roglianu - Torra di Sacru - Torra di Sagone - Torra di Saleccia - Torra di San Benedettu - Torra di San Ciprianu - Torra di San Fiurenzu - Torra di San Pellegrinu - Torra di San Vincenzu - Torra di Sant' Amanza - Torra di Santa Maria Chjapella - Torra di Scalu - Torra di Seneca - Torra di Senetosa - Torra di Solenzara - Torra di Spanu - Torra di Sponsaglia - Torra di Tizzà - Torra di Toga - Torra di Turghju - Torra di Vallitone - Torra di Vignale -