8 d'aostu

À prupositu di Wikipedia
Aostu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

L' 8 d'aostu hè u 220esimu ghjornu (u 221esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

- 1964 - Ghjiseppu Conte, puliticante, ghjurista è accademicu talianu.

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Dumenicu.

Dumenicu hè natu versu l'annu 1170, in Spagna, à Calaruega, accantu à Burgos.

A' 35 anni, era canonicu in Osma. Ellu è u so vescu partenu pè u Danimarca. U rè di Castiglia i mandava à piglià una principessa per maritalla cù u figliolu. Per istrada, amparanu chì a principessa era morta, è si ne vanu in Roma. U papa i manda in u Liguadocca per cristianizà i Cattari.

Era un pezzu chì i papa mandavanu missiunarii è legati in issu paese duve a duttrina cattara si sviluppava à vista d'ochju. Dumenicu, pigliò cun ellu qualchì prete è principiò à predicà, à tene cunferenze cuntraditorie. In dernu. I Cattari ùn si lasciavanu cunvince da e belle prediche di Dumenicu. Allora, Nucenziu Terzu pigliò a decisione di sterpalli, fenduli, da u 1208 à u 1213, una guerra orribile.

Cù i so preti, Dumenicu crea l'Ordine di i Frati predicadori, chjamati, più tardi, frati di San Dumenicu o Duminicani. A Cungregazione hè stata ricunnusciuta in u 1215 da u Cunciliu lateranu.

Dumenicu hè mortu sei anni dopu, u 6 agostu 1221. Tandu, in tutta l'Europa ùn ci era micca 225 preti chì fussinu duttore in teolugia. Cinquanta anni dopu ci ne era 700, nunda chè in l'Ordine di San Dumenicu.

In Corsica, i Duminicani ùn anu avutu chè un cunventu, quellu di Bonifaziu, fundatu in u 1270, cù una bellissima chjesa gottica, un generu di architettura assai scarsu in l'isula. In altrò, mancu una chjesa hè dedicata à San Dumenicu.

In u 1605, l'Inquisitore era un Duminicanu. Si hè stabilitu in Santa Maria di Lota, à san Ghjacintu, una custruzzione diventata un uspiziu in u 1659.

I Duminicani sò vultati in Corsica à u seculu XIX. A cumuna di Curbara l'hà datu l'anzianu cunventu franciscanu ch'ella avia compru 18 anni nanzu. In u 1859, ci avianu apertu un cullegiu, ma u Cunsigliu accademicu hà datu ordine di chjudelu. Dopu, u cunventu hà servutu pè u nuviziatu internaziunale, di stabilimentu di riposu è di studii, è di centru di furmazione pè e missioni di Oriente.

Etimolugia: da u lat. "dominicus" (chì appartene à u Signore).

Casate: Dominici, Dominichetti, Minichetti, Miniconi.

Nomi: Doma, Domenica, Domenico, Domien, Dominga, Domingo, Domingos, Domini, Dominic, Dominik, Dominika, Dominikus, Dominique, Domnika, Dumenica, Dumenicu, Menica, Menicu, Mingo, Mini, Minichettu, Minicone, Minkes, Nika, Nikoucha.,

Paesi è cità: Bologna, Tolosa. In Corsica: Bonifaziu.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre