Vai al contenuto

22 di dicembre

À prupositu di Wikipedia
Dicembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

U 22 di dicembre hè u 356esimu ghjornu (u 357esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

- 1870 - Gustavo Adolfo Bécquer, pueta è scrittore spagnolu.

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santa Saveria.

Saveria si chjamava Francesca Saveria Cabrini. Era nata vicinu à Milanu in u 1850. I genitori eranu agricultori chì avianu di chè campà. I figlioli eranu numerosi. Ella era a tredecesima.

Da chjuca, parlava digià di fassi sora è di parte in missione in China, ma era malaticciosa è nisuna cungregazione a volse accettà. Allora decise di creà a soia di cungregazione: quella di e Missiunarie di u Sacru Core. Sei cumpagne avianu accettatu di fanne parte. Tandu, Francesca Saveria avia 30 anni.

Ottu anni dopu, avia fattu e so prove è a cungregazione principiava à ingrussassi. U papa fece chjamà à sora Cabrini è li disse: "Un' anderete micca à levante ma à ponente". E' a manda in i Stati Uniti d'America duv'ellu ci era cintinare di mila di migranti taliani, pè u più abbandunati, disprezzati, è in a miseria.

Per elli, sora Cabrini apre scole, fonda uspidali, crea opere caritatose. Face u passa è veni da a Merica suprana à a suttana. Più di 150 istituzioni nascenu à i Stati Uniti, u Bresil, l'Argentina, è altri paesi. Saveria avia u geniu di l'urganizazione è una fede soda.

Hè morta à 67 anni, u 22 dicembre 1917. A salma hè cunservata in New York, in u 196èsimu carrughju.

Etimolugia: da u spagnolu "Javier" (nome di locu).

Casate: Savieri, Saviery.

Nomi: Javier, Saveria, Saverio, Saveriu, Saviera, Saviero, Savy, Ver, Vere, Veria, Verlein, Xablier, Xari, Xaveer, Xaver, Xaveria, Xaverius, Xaverl, Xavier, Xavière, Xever, Xidi.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre