12 di dicembre

À prupositu di Wikipedia
Dicembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

U 12 di dicembre hè u 346esimu ghjornu (u 347esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santa Ghjuvanna. Santu Spiridione.

Ghjuvanna si chjamava Jeanne-Françoise Frémiot. Era a figliola di un presidente di u Parlamentu di Burgogna. Hè nata in Dijon in u 1572 è ghjè morta in Moulins u 13 dicembre di u 1641.

A' 20 anni, hè stata maritata cù u barone Christophe de Rabutin-Chantal è hà parturitu sei volte. Quattru figlioli anu campatu, trè femine è un maschju chì fù u babbu di Madame de Sévigné.

Dopu à ottu anni di matrimoniu, more u maritu. Quattru anni dopu, scontra à San Francescu di Sales chì dirige a so cuscenza è diventa u so più caru amicu.

A' 38 anni, cunsigliata da San Francescu, crea a Cungregazione di e Visitandine, un Ordine fattu per visità i poveri ma chì diventa prestu un Ordine di cuntemplative è di sore incaricate di l'educazione di e zitelle.

Quand'ella more, à 69 anni, dopu à 31 annu di vita religiosa, e sore di a Visitazione avianu 86 cunventi. Ella hè stata sepolta in Annecy, in a cappella di u primu cunventu accantu à San Francescu di Sales.

Etimolugia casate è nomi: Cf à San Ghjuvanni (27 dicemmbre).

In Carghjese, a festa patrunale hè quella di Maria Assunta, u 15 agostu, tantu pè u ritu latinu chè pè u ritu grecu, ma u patrone di i Grechi hè Santu Spiridione, un vescu di Trimidonte, in l'isula di Cipru, mortu versu l'annu 374. Issu santu hè unuratu in Carghjese u 12 dicembre, cum'è in tutta a chjesa d'Oriente, allora chì quella d'Occidente u festighjeghja u 14.

Spiridione serebbi statu marturiatu attempu à d'altri veschi. A' tutti li avianu cacciatu l'ochju dirittu è tagliatu u pesciu di a gamba manca. E so osse sò cunservate in Corfù duv'ellu hè u santu patrone di l'isula.

Nanzu di esse vescu, Spiridione era un pastore pecuraiu. Contanu chì, una notte, avianu pruvatu à arruballi a so banda di l'animali, ma ùn a ci fecenu chì e so pecure ùn si muvianu. A' u fà di u ghjornu, Spiridione scuntrò i ladri è li dete un castratu dicendu ch'ella era cusì facile di dumandà è micca di arrubà.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre