Peppu Flori
Ghjuvan Ghjiseppu Flori (Galeria, 1 ghjinnaghju di u 1899 - Aiacciu, 28 aostu di u 1972)[1] hè statu unu scrittore è pueta corsu. Hè statu dinù funziunariu culoniale francese in Africa[2].
I nomi di i dui pueti Peppu Flori è Don Ghjiseppu Giansily dettu Pampasgiolu di l'Acquale sò à spessu assuciati chì sò tremindui cuetanei, pueti di prima trinca è originarii di listessu paese, quellu di Lozzi.
Peppu Flori hà scrittu a musica è e parole di bon' parechje canzone in lingua corsa ch'è ellu hà à spessu interpritate incù musicanti cum'è u chitarristu Antone Bonelli, Francescu Mattei, Andria Revel, è cetera.
Biugrafia
[mudificà | edità a fonte]Ghjuvan Ghjiseppu Flori dettu Peppu Flori, hè di una famiglia di pastori niulinchi, originaria di u paese di Lozzi. Ci avia una casa ch'ellu tinia da a so famiglia.
Peppu Flori hà cullaburatu à numerosu ghjurnali, in lingua corsu o francese : U Muntese, Paese Corsu, Monte Cintu, Le Petit Bastiais, Nice-Matin. Hà ancu cullaburatu à l'ORTF, è hè statu membru di a SACEM in u 1980.
Opere
[mudificà | edità a fonte]- Ricordi dolci è amari (1952) : premiu Bonardi di l'associu Parlemu Corsu in u 1966
- Poesie Giocose (1817)
- U Sangue parla (1951) : cummedia in un attu
- Mamma cara
- Veranu corsu
- Vechje Torre...
- Milla Proverbi Corsi (1971)
« I pruverbi hanu tutti unu sensu propiu o figuratu è à spessu i dui à listessu tempu, ma tutti sèo stati stabiliti sicondu a sperienza, l'esempii è i fundamenti di a murale. Quellu chì i sà imprudà pò ancu mette si in unu casu criticu à l'ascosu di unu pruverbu è ùn a rigretterà mai. (Peppu Flori) » |
Omagi resi
[mudificà | edità a fonte]- Annantu à a facciata di a casa ind'ellu stava in Lozzi hè posta una placca cummemurativa chì ci hè scrittu annantu: " In omagiu Peppu Flori (1898 - 1972) pueta è scrittore corsu mantenidore di a tradizione e di a fede nostra - 26 aostu 1973 ".
- Una casa di i pueti esiste in Galeria, in u paisolu di Prezzuna : a Casa di i Pueti à Peppu Flori à Pampasgiolu.
A casa di u pueta chì daretu ci si trova un'appicciu di a merria di Galeria, hè appiccicata à a chjesa Santa Lucia. Dumineghja u campusantu ind'ellu ci riposa dinù dapoi u 1977, Don Ghjaseppu Giansily dettu Pampasgiolu di l'Acquale.
Note
[mudificà | edità a fonte]- ↑ 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in francese.
- ↑ [IDREF http://www.idref.fr/097726095]
Bibliugrafia
[mudificà | edità a fonte]- Ricordi di zitellina, Editore Peppu Flori, 60 pagine, 1966
- Mille proverbii corsi, Aiacciu, Editore O.C.P., 1971
Canzone
[mudificà | edità a fonte]- Acquale : (u me paese) parole di Peppu Flori ; Musica di Peppu Flori è Filippu Marietti, Parigi, Edizione Max Eschig, 1963
- Ninni Nanna : parole di Peppu Flori ; Musica di Peppu Flori è Filippu Marietti, Parigi, Edizione Max Eschig, 1963
- Innu à Pasquale Paoli : parole di Peppu Flori, Musica di Peppu Flori è Filippu Marietti, Parigi, Edizione Max Eschig, 1963
- Corsica : parole di Peppu Flori, Musica di Paul Coque, Parigi, Edizione Max Eschig, 1963
- Per tè : parole di Peppu Flori, Musica di Bruno Bacara, Parigi, Edizione musicale Amore, 1963
- Preghera : parole di Peppu Flori ; musica di Maguy Zanni, Parigi, Edizione Max Eschig, 1964
- L'ingannata : parole di Peppu Flori ; musica di Maguy Zanni, Parigi, Edizione Max Eschig, 1969
Ligami
[mudificà | edità a fonte]Da vede dinù
[mudificà | edità a fonte]- Don Ghjiseppu Giansily (dettu Pampasgiolu)