11 uttrovi

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da 11 d'uttrovi)
Ottobre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

L' 11 d'uttrovi hè u 284esimu ghjornu (u 285esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Lisandru Sauli.

Lisandru era natu in Milanu u 15 ferraghju 1534. Era di i Sauli di Genuva, una famiglia chì avia datu senatori è dogi à a Republica, veschi è cardinali à a Chjesa. A' 17 anni, si face frate di San Paulu, Barnabitu cum'ellu si dice (Cf u 5 lugliu). A' 33 anni, hè superiore generale di l'Ordine.

Trè anni dopu, u 10 ferraghju 1750, u papa u numineghja vescu d'Aleria. U 30 aprile, sbarca in Bastia. Hè un omu grande, magru, capellibiondu. Si stà una decina di ghjorni indì u guvernatore, chì ghjera u cuginu, è po parte per Aleria. U paese hè in ruvina è ùn li riesce di truvà una casa cù duie camere. Allora, decide di stabilissi in Tallone. Dà ordine di riparà una torra è, intantu, si ne colla in Corti. Volta à a fine di ghjugnu. A torra hè spartuta in nove cellule in tavule, duie per ellu, trè pè i frati ch'ellu avia purtatu da Milanu, quattru pè i so parenti è i so servi. U 17 lugliu scrive à u generale di i Barnabita: "Io me ne stò quà in Tallone assai quieto, e se non fosse la necessità di dovere muovermi, sarei contentissimo, in bellissimo aere, in una bella solitutine e abbondanza di cose al vivere naturale".

Iè ma, issa sulitutine li cunvene pocu, è po si ammala. Tandu, si ne và in Bastia è ci stà dui anni. In u 1572, dopu à un viaghju in Roma, si stabilisce in Algaiola, chì ghjera di a dioccesi d'Aleria. Quattru anni dopu si ne và in Corti per dui anni. In u 1578, fissa definitivamente in Cervioni a residenza di i veschi d'Aleria. Ci ghjunghje di maghju, è ci stà nove anni. Dopu à ellu, quindeci veschi ci si succederanu, sinu à a Rivuluzione francese.

Quandu Lisandru Sauli ghjunghje in Cervioni - Cerbione dicianu tandu - ci era 80 famiglie, ciò chì face, da più à menu, 400 abitanti. Cinque anni nanzu, u paese era statu brusgiatu da cima à in fondu da i Genuvesi per via chì Sampieru Corsu avia fattu una torra è ci si era furtificatu. Unipochi di paisani avianu rifattu e so case, d'altri si ne eranu andati.

A situazione materiale è murale era gattivissima: fame, pesta, guerre, sbarchi barbareschi è rapine. I capizzoni laichi eranu furdani, i preti dinù: gnuranti, indisciplinati, sempre armati, eranu di tutte e lite. E', publicamente, cuncubinarii. Un storiografu di santu Lisandru hà scrittu: "Oziosi eranu, viziosi assai più".

Pensate à u da fà di Santu Lisandru per mette appena di ordine. E' ci vole à dì ch'ellu hà riesciutu. Era un amministratore assignalatu è hà impostu a riforma decisa à u Cunciliu di Trento. Hà messu i preti à u passu è si hè fattu tene da e pupulazioni.

Subitu ghjuntu in Cervioni, hà fattu un seminariu, una cattedrale è un palazzu viscuvile. In pocu tempu, a pupulazione hà duppiatu, chì u travagliu ci era. Issa pupulazione hà riesciutu à tene qualchì annu u so vescu, malgradu i Genuvesi chì u vulianu cum'è cuaghjutore à l'arcivescu di a Republica.

Lisandru Sauli parte da Corsica in u 1591. U 10 maghju, u papa, Gregoriu XIV, l'avia numinatu arcivescu di Pavia.

L'annu dopu, l'11 uttobre, si ne more.

Hè statu beatificatu quasi 150 anni dopu, u 23 aprile 1741. Ci vulia dui miraculi novi per esse santificatu è ùn ci ne era chè unu. U secondu miraculu u deve à un Cerviuninca, Maria Filippina Canessa, nata u 15 aprilze 1876, figliola di Simon Ghjuvanni, un scarparu di urugine taliana è di Maria Paula Bereni. Maria Filippina avia una tisia scrufulosa è a famiglia si ne era andata in Bastia. U 19 marzu 1899 guarisce cum'è per incantu. E' cusì, l'11 ducembre 1904, Santu Lisandru era canunizatu.

U 28 sittembre 1963, à a dumanda di u canonicu Saravelli è di a municipalità, Santu Lisandru era dichjaratu, da a Sacra Cungregazione di i Riti, patrone celestu di a cità di Cervioni.

Etimolugia, Casate è nomi: Cf u 22 aprile.

Paesi è cità: Pavia. Corsica (Santu Lisandru hè dettu l'Apostulu di a -), Cervioni.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre