8 nuvembri

À prupositu di Wikipedia
Uttrovi - Nuvembri - Dicembri
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

L' 8 nuvembri hè u 312esimu ghjornu (u 313esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nàsciti[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Tutti i Santi di Corsica. Santu Gottifredu.

Nanzu, in Corsica, si celebrava a memoria di unipochi di Beati, Venerabili, Servi di Diu, nati in l'isula, o chì ci anu praticatu e so virtù. Per ùn citanne chè qualchidunu, chì a lista hè troppu longa: Amanza, Bonifaziu, Laurina, Parteu è cumpagni di Mariana, Ghjilormu di Lanu, Vitale di Bonicardu, Fiurenzu è Fiora.

Issi santi sò stati scartati da a Chjesa corsa per via chì Roma ùn l'hà micca messi nantu à u Martirologu. Allora, hà decisu di riservà un ghjornu di u calindariu dioccesanu, l'8 nuvembre, per festighjalli tutti attempu.

Gottifredu avia una trentina d'anni quandu i frati di u vicu Novicenti (l'attuale Nogent-sur-Marne) u volsenu cum'è abbate. Un' eranu più chè sei in issa abbazia chì ghjera stata celebre, è i spinaghji si manghjavanu i muri. In pocu tempu, Gottifredu li fece ritruvà l'anziana prusperità. In u 1097, maravigliatu da u risultatu, l'arcivescu di Reims li dumandò di esse u superiore di l'abbazia San Remigiu, a più ricca di a dioccesi. Gottifredu ricusò, dicendu chì un onestu omu ùn si lasciava micca a moglia per piglianne una più bella.

A' 38 anni, l'anu fattu vescu di Ambiani (l'attuale cità di Amiens, dipartimentu di a Somme). Ci stete ondeci anni, ondeci anni di umiliazioni è di suffrenze. I so preti, currotti, vendianu i sacramenti. Pigliò pretesa pè a cumuna chì si era rivultata contru à a tirania è l'ingurditutine di i signori, è i signori u persecutonu è li resenu a vita impussibile. Ancu l'abbate chì l'avia sustituitu à Nogent si ridia d'ellu. Una notte di dicembre 1114, scappò per piattassi à a Grande Certosa, pregà, è vive in pace. L'anu ritrovu è ubligatu à rivene. Un' avia chè 49 anni, ma era frustu è, l'8 nuvembre 1115 si ne morse in l'abbazia di San Crispinu di Soissons duv'ellu era di passeghju. I so preti di Amiens ùn si mossenu per assiste à l'interru.

Etimolugia: da u germ. "gott" (diu) è "fried" (prutezzione).

Nomi: Friedel, Friedes, Géoffroy, Godefroi, Godefroy, Godel, Godfred, Godfrey, Godfroi, Godofredo, Goffert, Goffredo, Goffredu, Goraidh, Gotfrids, Gotfridus, Gothfraidh, Götschi, Gottfredo, Gottfrid, Gottfried, Gottfriede, Gotti, Gottifredu,Götz, Gotzi,

Paesi è cità: Amiens, Soissons.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]

I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre