Coghinas

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
Coghinas
Lungura: 116 km
Purtata media: 18 m³/s
Bacinu idrugraficu: 2551 km²
Nasci: Monti d'Alà, (OT)
Sfucia: Golfu di l'Asinara, (OT)
Stati/Rughjoni attravirsati: Flag of Italy.svg Italia, Blank.gifSardegna-Stemma.svgBlank.gif Sardegna, Olbia è Tempiu è Sassari

U Coghinas (Cucina in Gadduresu) hè u fiumu maiori di a Sardegna sittintriunali. Cù una lungura di 116 km hé u terzu fiumu di l'isula dopu à u Tirso è u Flumendosa, essendu parò sicondu par ampiezza di bacinu dopu à u Tirsu è sicondu dopu à u Flumendosa par purtata media di l'acqui.

Riu di Cucina - Termi di Casteldoria

Un matrali versu a stritta di Muzzone par mezu di una diga longa 185 metri è larga 58 forma un bacinu cù una capacità di 254 milioni di metri cubi d'acqua. Pussedi una cintrali idruelettrica, custruita in 1937. U Coghinas nasci da i Monti d'Alà ma ricevi l'acqui di numarosi affluenti trà i quali u Riu de s'Elema è u Riu Mannu, lampendu si dopu in u Golfu di l'Asinara, vicinu à Valledoria.

A parola Coghinas, chì in Logudoresu significhighja "cucina" dirivighja da a prisenza di surghjenti d'acqua calda chì à l'altezza di Castel Doria sfociani dendu vita a un cumplessu di termi chì era dighjà cunnisciutu in ebbica rumana.