22 di ghjugnu

À prupositu di Wikipedia
Ghjugnu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 22 di ghjugnu hè u 173esimu ghjornu (u 174esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

- 1960: Tracy Pollan, attrice americana.
- 1987: Mohammad Mohammadian, realizadore, autore di scenàrii, fotògrafu è pruduttore cinematugràficu iranianu.

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Albanu. Santu Paulinu di Nole.

Albanu hè cunsideratu cum'è u primu martiru di l'Inghilterra cristiana. Serebbi statu vittima di a so fede à u seculu terzu, forse in l'annu 287. Campava in Verulamiu, l'attuale cità di Santu Albanu in u Hertfordshire.

Albanu era un poveru omu, un paganu caritatosu chì avia piattatu in casa soia un missiunariu cristianu ricercatu da a pulizza. Quellu l'hà cunvertitu è battizatu. Quandu i suldati ghjunsenu in casa per arrestà u prete, Albanu, per salvallu, s'avia messu a so vistura. S'hè lasciatu piglià è marturià.

Etimolugia: da u lat. "albus" (biancu).

Casate: Albani.

Nomi: Albain, Alban, Albana, Albane, Albanu, Albanus, Albe, Albin, Aubaine, Auban.

Paulinu, natu l'annu 353 in Burdigala, l'attuale cità di Bordeaux, hè mortu l'annu 431 in Nole, cità di a Campania taliana.

Appartenia à una famiglia nobile è putente di Roma. A' 25 anni, era digià guvernatore di a Campania. A' 30 anni, avia spusatu una Cristiana spagnola chjamata Teresia. Ebbenu un figliolu, mortu à l'età di 8 mesi. Tandu, Paulinu si hè messu à studià u Cristianisimu cù a speranza di truvacci un rimediu à u so dulore. A' 37 anni, hè statu battizatu in Burdigala. A' 41 annu, si hè fattu prete in Barcellona.

Ellu è a moglia anu vendutu tuttu ciò ch'elli pussedianu in Spagna, in Gallia è in Italia è si sò ritirati in Nole, accantu à a tomba di San Filice. A' san Filice li anu fattu è dedicatu una magnifica basilica cù una casa appicciata per riceve i pelegrini à pianterrenu è i discepuli à u primu pianu. Tutte e cellule davanu nantu à l'altare maiore. A notte, tutti si aisavanu per pregà è cantà. Paulinu scrivia è piantava e so orte. Quindeci anni dopu hà accettatu di esse u vescu di Nole. Hà difesu a cità contru à i Goti chì, l'annu 410, sacchighjonu à Roma.

Affettuosu, fidu, Paulinu ebbe cum'è amichi i santi Martinu, Ambrosgiu, Ghjilormu, Agustinu è Sulspiziu Severu, u puetu Ausoniu, l'imperatore Teodosiu, è u papa Anastasiu. I so sciali eranu di scriveli lettere in rima.

Etimolugia, casate è nomi: cf Paulu (29 ghjugnu).[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre