Muvimentu Per l'Autodeterminazione è l'Indipendenza di l'Arcipelagu Canariu
U Muvimentu per l'Autodeterminazione è l'Indipendenza di l'Arcipelagu Canariu ( MPAIAC ) era una urganizazione terrorista indipendente fundata in u 1964 da Antonio Cubillo, chì u so scopu era a decolonizazione è l'indipendenza di l'Isule Canarie da a Spagna . [1] Duranti l'anni 1970 hà operatu per mezu di dui gruppi terroristi: e Forze Armate Guanche (FAG) è i Distaccamenti Armati Canariani (DAC), Causendu una morte diretta in un attaccu, è indirettamente 583 morti è 61 feriti in l'esekuzione di un altru. [2] Mantene boni rilazioni cù i gruppi terroristi, cum'è ETA o Terra Lliure, soprattuttu GRAPO, chì li furnianu armi è splusivi ; è cù i guverni sucialisti arabi, cum'è a Libia è l'Algeria, chì furnianu finanziamentu.
U MPAIAC hà prumuvutu a creazione d’una "Ripublica Federale Guanche" di carattere sucialistu in l’Isule Canarie, integrata in u cuntestu puliticu è geugraficu di l'Africa .
Advocavanu a chjamata " propaganda armata ", chì consistia in l'usu di armi solu per fà danni materiali à quelli chì eranu cunsiderati parte di u culunialismu spagnolu è cum'è un strumentu di propaganda per acquistà più visibilità.
In u 1979, l'urganisazione abbandunò a prupaganda armata è espulsò Antonio Cubillo, u so fundatore è finu à tandu secretariu generale. [3]
Cuntestu
[mudificà | edità a fonte]U MPAIAC hè statu furmatu in l'anni 1960. In Spagna, à quellu tempu, esistianu parechji gruppi armati, cum'è GRAPO è ETA.
Storia
[mudificà | edità a fonte]Principiu : Fundazione Algeriana
[mudificà | edità a fonte]U MPAIAC hè statu fundatu u 22 d'ottobre di u 1964 in Algeria da l'avucatu Antonio Cubillo, prima assuciatu à Canarias Libre è volontariamente esiliatu in u 1962 per ragioni Ambigue. Frà l'altri, hè unitu da Ángel Cuenca, José I. Díaz "el Mexicano" è Ángel Cabrera "el Rubio", un criminale cumuni cù una longa carriera. L'ispirazione per u so modu di cumbattimentu era u Fronte di Liberazione Naziunale d'Algeria . Stu muvimentu, per via di attacchi armati o di bombe à l'istituzioni civili è militari, hà generatu a tensione pulitica necessaria per ottene l' indipendenza di l'Algeria . L'Algeria hè stata precisamente u paese chì Sustentò u MPAIAC u più.
U MPAIAC, sustinutu da u Guvernu Algerianu, hà sceltu strategicamente per una linea africanista, ricorrendu à l'esaltazione naziunalista di l'antichi aborigini di l'Isule Canarie chjamati ancu Guanches. Cù questu, in u 1968, hà sappiutu ottene u sustegnu di un Cumitatu di Liberazione ad hoc di a difunta Organizazione di l'Unità Africana (OUA), guidata da l'Algeria, chì in una riunione secreta hà dichjaratu l'Isule Canarie cum'è un arcipelagu geograficamente africanu, criticendu a Prossimità geografica di l'isuli cù u rispettu à l'Africa .
In u cuntestu geopuliticu di a Guerra freta Araba, da u 1975 à u 1978 i servizii di intelligenza algerini mettenu Radio Alger à a disposizione di u MPAIAC, chì principia e emissioni radiofoniche di La Voz de Canarias Libre (A Voce di l'Isule Canarie Libere) per l'arcipelagu canari. Cusì, l'Algeria puderia favurizà i so interessi geopulitichi in a zona durante a guerra di u Sahara Occidentale, è prumove a creazione d'Isule Canarie indipendenti favurevuli à i so interessi. À l'iniziu di ferraghju 1976, una delegazione di a Junta Democratica di Spagna formata da Rafael Calvo Serer, Santiago Carrillo è José Vidal-Beneyto visitò Algeri è dumandava a chjusura di a stazione, per `` facilità ´´ a Transizione spagnola, è a cuncessione ùn hè micca stata ritirata. . à Cubillu finu à u 1978.
Attacchi terroristi in Spagna
[mudificà | edità a fonte]Template:VTTemplate:VTL'1 di nuvembre di u 1976, u MPAIAC hà iniziatu l'attività terrorista per mezu di e Forze Armate Guanche (FAG), detonendu un splusivi in Galerías Preciados in Las Palmas de Gran Canaria . Dopu à questu attaccu, i seguenti attacchi anu destinatu à u settore turisticu di l'Isule Canarie, attaccà un hotel, numerosi uffizii turistici è agenzie di viaghju in l'isule capitale. U MPAIAC sustene El Rubio, assassinu di l'falangiste Eufemiano Fuentes è, à a fine di u 1976, facilitò a so fuga in Algeria.
Intantu, dumenica, 27 di marzu di u 1977, una bomba esplodiu in a buttrega di fiori di u terminal di passageru di l' Aeroportu di Gran Canaria, ferendu 7 persone è anu annunziendu una seconda bomba, [4] furzendu i voli per esse devia à l'aeroportu di Los Rodeos in Tenerife . Stu fattu hè statu un fattore da piglià in contu in u più grande accidente aereo in a storia di l'aviazione, cù 583 morti. U terrorista Cubillo nigatu di mette a bomba è culpì i morti à i cuntrolli di u trafficu aereu, i piloti è a nebbia prevalente. L'attività terrorista ùn hà micca firmatu, quellu stessu mese u militante MPAIAC Santiago Marrero hà intrutu in a caserna di La Isleta (Las Palmas) per rrubà l'armi, murendu in u shootout cù i suldati di a Marina chì u guardianu. U marti 14 di ghjugnu di u 1977, u ghjornu prima di l' elezzioni generale, ci hè statu un attaccu contru Pescanova in Madrid . U 2 di ghjennaghju di u 1978, anu pigliatu u battellu Antonio Armas , chì si dirigeva à Valencia da Las Palmas, è l'anu deviatu à Oranu . À a prima ora di u 3 di ferraghju, una bomba scoppia in u munumentu di Cervantes in Madrid. [5] U 24 di frivaru di u 1978, l'attività terrorista di u MPAIAC hà causatu una fatalità in l' attaccu à u Bancu di Vizcaya in La Laguna . U Bombardu di a polizia Rafael Valdenebro hè statu feritu mortalmente mentre prova di disattivà a bomba piantata da u MPAIAC. [6] U bomber, 27 anni, hè statu Colpitu in capu, braccia è gammi è hè mortu l'8 di marzu.
U 5 d'aprile di u 1978, Cubillo hè statu vittima di un tentativu di omicidiu, essendu pugnalata in Algeri, lascendulu invalidu per u restu di a so vita. U guvernu di Houari Boumédiène d'Algeria hà silenziu ciò chì hè accadutu per 72 ore mentre urdinò l'arrestu di tutti i Spagnoli chì vivenu in Algeri. U mutivu era l'usu di a propaganda in favore di u Cumitatu di Liberazione è l'apparizione di Cubillo à a cima di l'OUA per distogliere l'attenzione in Algeria da i prublemi ecunomichi è pulitichi chì anu affettatu u so Guvernu. A Corte Naziunale hà statu in u 1990 chì e persone " indeterminate ", ma " appartenenti à i servizii di pulizza ", anu cumandatu l'assassiniu di José Luis Espinosa Pardo, chì hè statu cundannatu à 20 anni di prigiò è u pagamentu di una compensazione di 150.000 euro. In u 2003 Cubillo Ottenne 150253 euro da u Ministeru di l'Interior spagnolu sottu a Legge di Solidarità per e Vittimi di u Terrurismu. Moltu dopu, Cubillo è u so assassinu frustratu si scontranu faccia à faccia in un documentariu di Radio Televisión Canaria . Stu documentariu rivista a storia di u MPAIAC, è l'antichi membri di l'ETA segnalaru chì in l'anni 70 u MPAIAC avia assai più sustegnu è ricunniscenza internaziunale. Questu hè duvuta à cumu u casu di l'Isule Canarie hè stata ligata à i schedarii di decolonizazione in Africa.
1979 : espulsione di Cubillu
[mudificà | edità a fonte]U MPAIAC rinunziò infine à a lotta armata è in u 1979 espulsò u so fundatore è secretariu generale, Antonio Cubillo, per ùn avè micca d'accordu cù a dirigenza in certi approcci. Cubillo hà cuntinuatu à prisintà si cum'è portavoce è capu di u MPAIAC, delegitimizing l'usu di u nome da l'altru gruppu. In seguitu, Cubillo hà fundatu u Cungressu Naziunale di l'Isule Canarie (CNC). Dentru u CNC ci saranu ancu disputi nantu à a distribuzione di $ 25000 è l'aiuti finanziarii Sussegwenti chì sò presumibilmente andati à u so contu privatu in Francia è si sò finiti cù tentativi d'aggressione trà i so membri.
L'ughjettu puliticu di u MPAIAC, l'indipendenza di l'Isule Canarie, era in ghjocu in i negoziati di Spagna per unisce à l'OTAN in a seconda mità di l'anni 1970. I Stati Uniti Fecerua Spagna capisce chì, s'ellu ùn hè micca unitu à l'OTAN, sustene u MPAIAC, ancu chì l'agente di Franco Juan Tavira Golas hà prupostu à i Stati Uniti da l'ambasciata di Parigi per bluccà l'aiutu di l'Algeria in u prucessu di decolonizazione. in cinque o sei anni l'arcipelagu Saria diventatu indipindenti datu i so cuntatti cù l'Africani è i cumunisti di u mondu sanu "
Intornu à u 2003, certi di l'anziani membri di u MPAIAC chì eranu stati espulsi à l'epica ricustituiscenu st'urganisazione, ancu s'ellu sta ricustituzione ùn hè stata ricunnisciuta da a maghjurità di i militanti storichi. Inoltre, l'attività pulitica di u MPAIAC ricustituitu hè praticamente inesistente è si limita guasi solu à Internet.
Referenze
[mudificà | edità a fonte]- ↑ Errore nelle note: Errore nell'uso del marcatore
<ref>
: non è stato indicato alcun testo per il marcatoresupremo
- ↑ "Policía herido en Tenerife por explosión de un artefacto" (in spagnolu). Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Retrieved Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Check date values in:
|accessdate=, |date=
(help) - ↑ Sánchez Soler, MPAIAC y el sueño de Argel in La transición sangrienta: una historia violenta del proceso democrático en España, 1975-1983, Barcelona, Península, 2010, pp. 295. ISBN 9788499420011.
- ↑ "La bomba que estalló en Las Palmas obligó a desviar los vuelos a Tenerife" (in spagnolu). Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Retrieved Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Check date values in:
|accessdate=, |date=
(help) - ↑ "Atentado del MPAIAC contra el monumento a Cervantes en la plaza de España" (in spagnolu). Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Retrieved Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.. Check date values in:
|accessdate=, |date=
(help) - ↑ Errore nelle note: Errore nell'uso del marcatore
<ref>
: non è stato indicato alcun testo per il marcatoreLeal
Errore Lua in Modulo:Controllo_di_autorità alla linea 223: attempt to call field '_getProperty' (a nil value).