Musei di Mequinenza

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
Musei di Mequinenza

I Musei di Mequinenza sò trè spazii di museu truvati in Mequinenza (Aragona, Spagna).

Si cumpone di u Museu di a Mina, u Museu di a Storia di Mequinenza è u Museu di u Passatu Preistoricu. U so scopu hè di sparghje u patrimoniu minerariu è storicu di a cità, è in particulare di a Città Vecchia di Mequinenza, sparita sottu à u fiume Ebro dopu a custruzzione di u bacinu di Ribarroja. A so situazione hè in u Gruppu Scolasticu María Quintana custruitu in u 1927.

Architettura[mudificà | edità a fonte]

L'edifiziu, chì accoglie u Museu di a Storia di Mequinenza, hà un pianu in forma di E cù un corpu centrale allungatu chì si stende nantu à a facciata anteriore cù dui avanzamenti laterali è un altru centrale più impurtante. Originariamente avia duie entrate à i lati, separendu a zona scolastica di i masci à u pianu pianu è e femine à u primu pianu. Daretu, un altru picculu edifiziu hè statu custruitu chì allughjava a cantina di a scola è a scola materna.

U palazzu hè fattu di petra chiazza, cù un bovida fatta di-stili àrabbu è un Eaves di lignu, mis in u stile di l'palazzi Aragonese Renaissance. E so finestre sò diritte eccettu per uni pochi à u pianu superiore, chì sò supranati da un arcu calatu. Per via di u so aspettu esternu, vene in cuntattu cù i currenti regiunalisti di l'architettura di u primu terzu di u 20u seculu.

Ricunniscenze[mudificà | edità a fonte]

I Musei di Mequinenza facenu parte di a Rete Iberica di Spazii Geominanti dapoi u 2017, di l'associazione di spazii literarii Espais Escrits è dapoi u 2020 di a Rete Mundiale di i Musei di l'Acqua di l'UNESCO.

Ligami esterni[mudificà | edità a fonte]

Template:Bibliotekoj