Isulottu di Gargalu

À prupositu di Wikipedia
L'isulottu di Gargalu

L' Isulottu di Gargalu hè un isulottu di Corsica. Hè situatu in a Riserva di Scandula. Hè u più locu à punente di a riserva, ma dinù di a Corsica. In cima di l'isulottu, ci hè una torra ghjenuvese antica: a Torra di Gargalu. Hè stata custruita in u 1610, sottu a dirizzione di Anton' Ghjuvanni di Sarrula.

U culore russiciu di l'isulottu vene da a prisenza di a riolita, mischiata incù l'ignimbrita.

Si stima ch ì a superficia di l'isulottu hè circa 17 ettari. L'altezza massima di l'isulottu hè 127 metri. Difatti, l'isulottu di Gargalu hè u più isulottu altu di Corsica.

L'isulottu di Gargalu hè statu da sempre un periculu per a navigazione. Di fatti, ci hè un passaghju strettu chì sipara l'isultottu da a Punta di palazzu, incù una prufundezza chì in certi lochi ùn hè ch'è di dui metri.

Fauna è flora[mudificà | edità a fonte]

In generale, ci hè poca flora annantu à l'isulotti situati annantu à a costa uccidentale di a Corsica, chì sò à spessu esposti à u ventu è à e timpeste, è male abritati da u punente è da u libecciu. 'Ssa situazione incauseghja una mancanza di piante è di fiori. Ma l'isulottu di Gargalu, per via di a so altezza abbastanza impurtante, hè menu espostu è abritatu megliu. Per via di quessa, ci hè una flora più abbundente ch'è in altrò.

Frà e spezie di fauna prisente annantu à l'isulottu, si pò mintuvà : u topu cumunu (rattus rattus), l'acertulone (archaeolacerta bedriagae).

Galleria d'imagine[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]

  • Testu da Guidu Benigni, cù a minzione di l'isulottu di Gargalu: "Ciò chì pò currisponde à l’isulottu di Gargalu è à i scogli di Scandula cum’è un periculu per a navigazione custera di nave lentissime d’issi tempi."

Da vede dinù[mudificà | edità a fonte]



Isule è l'isulotti di Corsica

Isula Bruzzi - Isula Cavaddu - Isula Cerbicale - Isula d'Eccica - Isula d'Oga - Isula d'Orchinu - Isula d'Urbinu - Isula di a Giraglia - Isula di Brocciu - Isula di Capu di Fenu - Isula di Capu Morsetta - Isula di Capu Rossu - Isula di Centuri - Isulottu di Gargalu - Isula di Garganellu - Isula di Gavetti - Isulottu di i Porri - Isulottu di l'Oga - Isula di Maestru Maria - Isula di Mezu Mare - Isula di Pinareddu - Isula di Porri - Isula di Punta d'Arasu - Isula di San Ciprianu - Isula di San Damianu - Isula di Spanu - Isula di u Toru - Isula Forana - Isula Lavezzu - Isula Mare - Isula Mezu - Isula Petricaghjosa - Isula Piana - Isula Purraghja - Isula Ratinu - Isula San Bainzu - Isula Spirdutu - Isula Terra - Isule Finuchjarole - Isuli di a Tunnara - Isuli di i Monachi - Isuli Lavezzi - Isuli Sanguinari -