Adam Mickiewicz

À prupositu di Wikipedia
Adam Mickiewicz

Adam Bernard Mickiewicz (Zaosie, 24 di dicembre 1798 - Costantinopoli, 26 di novembre 1855) hè consideratu u più poeta illustre polaccu.

Biografia[mudificà | edità a fonte]

Adam Mickiewicz hè natu u 24 di dicembre 1798 à Zaosie, vicinu à Nowogródek, l'anticu Gran Ducatu di Lituania da una famiglia di anticu lignaghju, ma arruvinata. A so furmazione culturale, di tipu classicu, hè stata cumplittata à l'Università di Vilnius da u 1815 à u 1819. Da u 1819 à u 1823 esercitò l'attività di prufessore à Kowno.

Dopu esse si interessatu à i filosofi francesi illuministi com'è Voltaire, prestu cuminciò à passionà si à i capulavori di i grandi scrittori rumantichi Schiller è Byron.

À Vilnius si affiliò à una sucietà secreta cunnisciuta incù u nome di "Filomati è Filareti". Fortemente criticu per rapportu à u "paternu abbracciu" russiu annantu à u regnu polaccu, in u 1823 fù arrestatu da a pulizia russia incù altri acculiti di a setta. Fù imprighjunatu qualchì mese è ùn vultò mai più in i so terre. Visse quindi à Odessa, Mosca è San Petruburgu, stringhjendu ligami incù numerosi scrittori russii, frà i quali Alexandr Pushkin.

E so opare[mudificà | edità a fonte]

Com'è pueta cuminciò à raccoglie i primi successi incù l'opara Ballady i romanse (Ballate è Rumanze) di u 1822 chì apre l'età rumantica in a letteratura polacca. U prefaziu di l'opara hè una fotografia annantu à a litteratura di l'Europa occidentale.

Durante u so esiliu Mickiewicz hà scrittu frà altru Konrad Wallenrod (1828), un puema filosoficu chì hà ispiratu a ghjuvantù polacca in a lotta contru l'oppressione. In issa opara un Maestru Lituanu di l'Ordine Teutonicu dimolisce e so attività.

In u 1825 Mickiewicz si trova in Crimea è publicheghja a so opara erotica Sonety krymskie (Sonetti di Crimea, 1826). Hè stata ispirata da u panorama di a steppa, a so anima è a so mente sò sempre più assorbite da i so sentimenti naziunalisti. Ma l'opara, a più importante par i polacchiPan Tadeusz (Signori Taddeo) - un poema di 12 libri, chjamatu "epopeia naziunali".

Adam Mickiewicz hà ancu fattu traduzione in polaccu d'opare di autori taliani: Francesco Petrarca è Dante Alighieri.