Viola kitaibeliana

À prupositu di Wikipedia
Viola kitaibeliana
Viola kitaibeliana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Violaceae
Generu Viola
Nome binuminale
Viola kitaibeliana
Schult., 1819

Viola kitaibeliana hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Violaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Viola kitaibeliana hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Violaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E so foglie sò ovale, alterne è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Viola kitaibeliana sò di culore viulinu, incù cinque petali disuguali, chì u so superiore hè più grande è pussede marche più scure. 'Ssa spezia prisenta una fiuritura abundante di veranu, ciò chì ne face una pianta assai apprizziata in i giardini.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Viola kitaibeliana hè originaria d'Europa cintrale è orientale. Omu a trova per u più in e rigione muntose, tale i Carpazi è l'Alpe. 'Ssa spezia priferisce e terre umite è ricche di materia organica, è cresce à spessu in e pratuline, l'arici di fureste è e chjarine.

Viola kitaibeliana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Viola kitaibeliana hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. L'impullinazione hè assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u nettare produttu da i fiori. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita relativamente lenta è pò piglià parechji anni per aghjunghje a so piena maturità.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Viola kitaibeliana hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Viola biflora subsp. kitaibeliana. 'Ssa spezia face parte generu Viola, chì ragruppa numerose altre spezie di viuline.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Viola kitaibeliana hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunvirsione di e pratuline in terre agricule è l'urbanisazione criscente sò e principale minacce pisendu annantu à 'ssa pianta. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje e pupulazione esistente è prisirvà 'ssa spezia unica. A sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità è a criazione di riserve naturale sò azzione essenziale per assicurà a sopravvivenza di Viola kitaibeliana.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]