Vicia tetrasperma

À prupositu di Wikipedia
Vicia tetrasperma
Vicia tetrasperma
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Vicia
Nome binuminale
Vicia tetrasperma
Carl Linnaeus, 1753

Vicia tetrasperma hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Vicia tetrasperma hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli smilzi è pasciulanti, pudendu aghjunghje una lunghezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò cumposte da fogliole ovale è dentate, disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori di Vicia tetrasperma sò chjuchi è ragruppati in gaspe dense. Sò di culore biancu o rusulatu pallidu, incù vene più scure. I frutti sò guaine lineare, cuntinendu di regula quattru granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Vicia tetrasperma hè originaria d'Europa, ma s'hè largamente sparta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, in Asia è in Africa suprana. Priferisce e terre ricche di nutrimenti è l'ambienti disturbati, tali i campi cultivati, i bordi di stradoni è e pratuline abbandunate. 'Ssa pianta hè cunsiderata cum'è una gattiva erba in numerosi paesi per causa di a so capacità à culunizà prestu i spazii aperti.

Vicia tetrasperma hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Vicia tetrasperma si riproduce per u più per via di granelli. I fiori sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. Una volta fecundate, i fiori si trasformanu in guaine cuntinendu i granelli. 'Sse granelli sò spergugliati da diversi meccanismi, tali u ventu, l'animali o l'attività umane. A germinazione di i granelli hè prupiziata da cundizione favurevule, tale a prisenza di luce è d'umidità.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Vicia tetrasperma hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Vicia hirsuta (L.) Gray. Hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Parechji sinonimi sò stati imprudati per designà 'ssa pianta, in particulare Vicia tetrasperma var. hirsuta, Vicia tetrasperma var. tetrasperma è Vicia tetrasperma var. hispida.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Vicia tetrasperma hè cunsiderata cum'è una spezia à preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ella possi esse cunsiderata cum'è una gattiva erba in certe rigione, ghjoca un rollu eculogicu impurtante in quant'è pianta ospite per certi insetti inamacatori. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu intensivu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque essenziale di mette in piazza di e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è mantene l'equilibriu di l'ecusistemi induv'ella si trova.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]