Veronica arvensis

À prupositu di Wikipedia
Veronica arvensis
Veronica arvensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Genaru Veronica
Nomu binuminali
Veronica arvensis
Carl Linnaeus, 1753

Veronica arvensis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Plantaginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica arvensis hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Plantaginaceae. Misura di regula trà 10 è 40 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi, ramificati è à spessu pasciulanti. I casci sò upposti, uvali è dintati annantu à i bordi. I fiora sò chjuchi, di culori turchinu pallidu à viulinu, ragruppati in gaspi u longu di i piccioli. I frutti sò capsuli cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica arvensis hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali, ma s'hè largamenti sparta in u mondu sanu par via di u so adattamentu à diffarenti tipi di terri è di climi. Omu a trova à spessu in i campi, i pratulini, i giardini è i bordi di stradona.

Veronica arvensis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta annuali si ripraduci par u più par via di i so graneddi. A fiuritura hà locu da maghju à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu, l'animali è l'attività umani. Veronica arvensis hà una crescita rapita è pò culunizà prestu vasti zoni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Veronica arvensis hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Veronica agrestis, Veronica peregrina è Veronica polita. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà variazioni di 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Veronica arvensis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica arvensis hè cunsidarata com'è una gattiva arba in numarosi posti par via di a so capacità à prupagà si prestu è à fà cuncurrenza à altri pianti indigeni. Eppuri, ghjoca ancu un rollu eculogicu furniscendu u cibu è un aggrottu à certi insetti è aceddi. A so cunsirvazioni ùn hè micca una priaccupazioni maghjori, chì hè largamenti sparta è ùn hè micca minacciata d'estinzioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]