Umbilicus horizontalis

À prupositu di Wikipedia
Umbilicus horizontalis
Umbilicus horizontalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Umbilicus
Nomu binuminali
Umbilicus horizontalis
Augustin-Pyramus de Candolle, 1828

Umbilicus horizontalis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Umbilicus horizontalis hè una spezia di pianta succulenti appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so casci carnuti è piani, disposti in rusetta. I casci sò di forma uvali à spatulata, d'un culori verdi vivu, è misurani circa 5 à 10 centimi di longu. I bordi di i casci sò appena dintati, ciò chì aghjunghji à a so attraenza estetica. A pianta pruduci dinò fiurareddi à forma di stedda, di culori giaddu pallidu, chì appariscini in cima à i piccioli fini è dritti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Umbilicus horizontalis hè urighjinariu di i righjoni custieri di u punenti di l'Auropa, in particulari di u Portugallu, di a Spagna è di a Francia. A parsona pò ancu truvà 'ssa pianta in certi parti di l'Africa subrana. Cresci par u più annantu à i scuglieri è i scogli custieri, ind'edda s'adatta à i cundizioni difficiuli, in particulari à i venti forti è à l'espusizioni à u sali marinu.

Umbilicus horizontalis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Umbilicus horizontalis hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, veni à dì da a furmazioni di novi rusetti à parta righjetti latirali di a pianta mamma. Eppuri, pò ancu ripraducia si par via di graneddi, bench'è 'ssu metudu vali à dì menu currenti. A pianta hè adattata à a sicchina è pò sopravviva in cundizioni di debuli umidità grazia à i so casci carnati chì li parmettini di stocker l'acqua. Hè ancu capaci à tullarà tampiraturi freti, ciò chì li parmetti di sopravviva in climi timparati.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Umbilicus horizontalis hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Cotyledon horizontalis è Umbilicus pendulinus. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di a spezia principali. A pianta apparteni à u genaru Umbilicus, chì ragruppa parechji altri spezii di pianti succulenti.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Umbilicus horizontalis hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni criscenti u longu di i costi. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni custieri induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. I misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssa pianta, sò nicissarii par assicurà a so prutizzioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]