Tuberaria guttata

À prupositu di Wikipedia
Tuberaria guttata
Tuberaria guttata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malvales
Famiglia Cistaceae
Generu Tuberaria
Nome binuminale
Tuberaria guttata
Carl Linnaeus, 1753

Tuberaria guttata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Cistaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Tuberaria guttata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Cistaceae. Si caratterizeghja da i so fiori di culore giallu vivu incù tacche rosse in a basa di i petali. E casce sò chjuche, lineare è disposte di manera opposta annantu à i piccioli. 'Ssa pianta misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Tuberaria guttata hè originaria di u bacinu mediterraniu, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione custiere è e zone rucciose, ma pò ancu cresce in e pratuline è i scarsali. 'Ssa spezia hè prisente in parechji paesi, in particulare in Spagna, in Francia, in Italia è in Grecia.

Tuberaria guttata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Tuberaria guttata hè una pianta adatta à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è secchi. Hè capace à resiste à periodi prulungati di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'assurbisce l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta fiurisce per u più di veranu è d'istate, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Tuberaria guttata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Helianthemum guttatum, Cistus guttatus è Helianthemum maculatum. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Tuberaria guttata hè una spezia chì ùn prisenta micca una preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. Hè relativamente sparta in a so area di ripartizione naturale è ùn hè micca cunsiderata cum'è minacciata. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di pruteghje e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di prisirvà a so biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]