Trifolium vesiculosum

À prupositu di Wikipedia
Trifolium vesiculosum
Trifolium vesiculosum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium vesiculosum
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium vesiculosum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium vesiculosum hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 40 centimi. E so foglie sò cumposte da trè fugliole ovale, d'un culore verde scuru. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppate in infiuriscenze globulose. I frutti sò guaine ingonfie, cuntinendu i granelli di a pianta.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa, induv'ella hè prisente in numerosi paesi, tali a Francia, a Spagna, l'Italia, l'Alimagna è u Regnu Unitu. Omu a trova ancu in Asia, in particulare in Turchia è in Iranu. Trifolium vesiculosum priferisce l'ambienti aperti, tali e pratuline, i pasciali è l'arici di fureste.

Trifolium vesiculosum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium vesiculosum hè una pianta vivace, ciò chì significheghja ch'è ella pò vive parechji anni. Fiurisce di regula da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si cibanu di e guaine. 'Ssa spezia hà a particularità di furmà i nodi annantu à e so radiche, chì aggrondanu batterie fissatrice d'azotu. Quessa li permette di fissà l'azotu atmusfericu è di rende lu dispunibile per altre piante.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium vesiculosum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Trifolium inflatum, Trifolium globosum è Trifolium vesiculosum var. inflatum. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi di Trifolium vesiculosum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium vesiculosum ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente sparta in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessa à prissione di cunsirvazione particulare. Eppuru, cum'è piante, pò esse affittata da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone naturale induve 'ssa spezia si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]