Trifolium striatum

À prupositu di Wikipedia
U trifogliu striatu
Trifolium striatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium striatum
Carl Linnaeus, 1753

U trifogliu striatu (Trifolium striatum) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu striatu hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta vivace si distingue da e so casce trifugliate, cumposte da trè fogliole ovale è dentate. I fiori di u trifogliu striatu sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze globulose di culore rusulatu à purpureu. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu striatu hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e pratuline, i pasciali è l'arici di fureste. Hè ancu cultivatu cum'è pianta furagera in certe rigione.

U trifogliu striatu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu striatu hè una pianta adatta à e terre belle assiccate è ricche di nutrimenti. Si sviloppa di regula in ambienti assuliati, benchì certe pupulazione possinu tullerà appena d'ombra. 'Ssa spezia hà a capacità di fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù batterie di u generu Rhizobium prisente in e so radiche.

I fiori di u trifogliu striatu sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per mezu di animali chì si nutriscenu di e guaine.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium striatum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu francese Jean-Baptiste Lamarck in u 1779. Frà i sinonimi di Trifolium striatum, omu trova Trifolium glomeratum è Trifolium striatum var. glomeratum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu striatu ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. A so larga ripartizione in Europa è a so capacità à adattà si à sfarenti ambienti li cunferiscenu una certa resilienza faccia à e pirturbazione ambientale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è a cunvirsione di e pratuline in terre agricule ponu riprisintà minacce putenziale per 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti induve Trifolium striatum si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]