Trifolium stellatum

À prupositu di Wikipedia
U trifogliu stillatu
Trifolium stellatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium stellatum
Carl Linnaeus, 1753

U trifogliu stillatu (Trifolium stellatum) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu stillatu hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta vivace si distingue da e so foglie trifugliate, cumposte da trè fogliole à forma di rombu. I fiori di u trifogliu stillatu sò chjuchi è bianchi, furmendu infiuriscenze à forma di gaspe. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu stillatu hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in certe rigione d'Asia è d'Africa suprana. 'Ssa pianta priferisce e terre belli assiccati è l'ambienti aperti tali e pratuline, i pasciali è l'arici di e fureste.

U trifogliu stillatu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu stillatu hè una pianta à fiuritura estiva, fiurendu di regula da ghjunghju à sittembre. I fiori di 'ssa spezia sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli di Trifolium stellatum sò spergugliati da u ventu o per via di l'animali chì si nutriscenu di e parte di a pianta.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium stellatum appartene à u generu Trifolium, chì ragruppa numerose spezie di trifogliuli. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu Trifolium stellatum var. stellatum. Frà l'altri sinonimi di 'ssa spezia, omu pò cità Trifolium stellatum var. glabrum è Trifolium stellatum var. pilosum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliu stillatu ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. A so larga ripartizione geugrafica è a so capacità à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti cuntribuiscenu à a so sopravvivenza. Eppuru, certe pupulazione di Trifolium stellatum ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so cunsirvazione à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]