Trifolium lappaceum

À prupositu di Wikipedia
Trifolium lappaceum
Trifolium lappaceum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Trifolium
Nomu binuminali
Trifolium lappaceum
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium lappaceum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Trifolium lappaceum hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. 'Ssa pianta vivaci si distingui da i so fogli trifugliati, veni à dì cumposti da trè fuglioli. I fuglioli sò di forma uvali è prisentani una tissitura appena piluta. I fiora di Trifolium lappaceum sò ragruppati in infiuriscenzi glubulosi di culori rusulinu à purpureu. I frutti sò vaini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Trifolium lappaceum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di u bacinu mediterraniu è di l'Africa subrana. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia uccidentali. 'Ssa pianta prifirisci i terri beddi assiccati è i climi caldi è secchi. Hè à spessu prisenti in i pratulini, i pasciali è i zoni custieri.

Trifolium lappaceum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium lappaceum hè una pianta chì si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni di i fiora da l'insetti. I fiora pruducini nettaru par attirà l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi cuntinuti in i vaini sò spargugliati da u ventu o da l'animali chì si cibani di i frutti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium lappaceum apparteni à u genaru Trifolium, chì ragruppa numarosi spezii di trifogliuli. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Trifolium lappaceum subsp. lappaceum, Trifolium lappaceum subsp. angustifolium è Trifolium lappaceum subsp. lappaceum var. angustifolium.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Trifolium lappaceum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva pò custituiscia una minaccia pà 'ssa pianta à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva Trifolium lappaceum si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza è a so perennità.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]