Trifolium campestre

À prupositu di Wikipedia
U trifogliulu giaddu
Trifolium campestre
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Trifolium
Nomu binuminali
Trifolium campestre
Carl Linnaeus, 1753

U trifogliulu giaddu (Trifolium campestre) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu giaddu hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. 'Ssa spezia hè carattarizata da i so fogli trifugliati, veni à dì cumposti da trè fuglioli. I fuglioli sò di forma uvali è prisentani un culori verdi vivu. I fiora di Trifolium campestre sò di culori giaddu vivu è ragruppati in infiuriscenzi glubulosi. I frutti sò vaini cuntinendu i graneddi di a pianta.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu giaddu hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Hè largamenti spartu in i righjoni timparati di u globu, in particulari in America subrana, in Australia è in Nova Zilanda. 'Ssa pianta hè adattata à diffarenti tipi di terri, ma prifirisci i terri beddi assiccati è ricchi di nutrimenti. Si pò truvà la in i pratulini, i pasciali, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati.

U trifogliulu giaddu hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu giaddu hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni di i fiora da l'insetti. Pò ancu prupagà si in via vegetativa, grazia à a furmazioni di stuloni, chì sò i piccioli pasciulanti pruducendu nuveddi pianti. 'Ssa spezia hè capaci à fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù battirii di u genaru Rhizobium, prisenti in i so radichi. 'Ssa capacità li parmetti di cuntribuiscia à l'arricchimentu di i terri in azotu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium campestre hè scintificamenti disignatu sottu u nomu di Trifolium campestre. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Trifolium agrarium, Trifolium arvense, Trifolium aureum, Trifolium campestre var. agrarium, Trifolium campestre var. arvense, Trifolium campestre var. aureum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu giaddu hè una spezia cumuna è largamenti sparta. Ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni naturali induva 'ssa pianta si sviluppa, cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni è di mantena u so cuntributu à l'ecusistema.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]