Tragopogon dubius

À prupositu di Wikipedia
Tragopogon dubius
Tragopogon dubius
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Tragopogon
Nomu binuminali
Tragopogon dubius
Linnaeus, 1753

Tragopogon dubius hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Tragopogon dubius hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 80 centimi. I so casci sò stretti, liniari è disposti in rusetta à a basa di a pianta. I fiora di Tragopogon dubius sò di culori giaddu vivu è si ragruppani in capulini. Ogni capulinu hè cumpostu da fiora ligulati à u fora è di fiora tubulari indrentu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Tragopogon dubius hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Si hè eppuri largamenti spartu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, in Australia è in Nova Zilanda. 'Ssa pianta cresci par u più in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradonu è i tarreni abbandunati.

Tragopogon dubius hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Tragopogon dubius hè una pianta à ciculu di vita annuali. Fiurisci di regula da maghju à lugliu. L'impullinazioni hè assicurata da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da i fiora giaddi. I graneddi di Tragopogon dubius sò spargugliati da u ventu, grazia à i ciuffetti chì accennani a so dispersioni annantu à longhi distanzi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Tragopogon dubius hè statu discrittu par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753. Frà i sinonimi di Tragopogon dubius, si trova Tragopogon pratensis, Tragopogon major è Tragopogon minor.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Tragopogon dubius hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in certi righjoni di u mondu ind'edda hè stata intradutta. A so espansioni rapita pò caghjunà a cumpetizioni incù i spezii indigeni è disturbà l'ecusistemi lucali. In 'ssi righjoni, misuri di cuntrollu sò à spessu missi in piazza pà limità a so prupagazioni. Eppuri, in a so aria di ripartizioni d'urighjina, Tragopogon dubius hè una pianta cumuna è ùn faci micca l'ughjettu di misuri particulari di cunsirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]