Solidago virgaurea

À prupositu di Wikipedia
A virgulana
Solidago virgaurea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Solidago
Nome binuminale
Solidago virgaurea
Carl Linnaeus, 1753

A virgulana (Solidago virgaurea) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A virgulana hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 100 centimi. E casce sò alterne, lanceulate è dentate annantu à i bordi. I fiori gialli, ragruppati in capulini, sò caratteristiche di 'ssa spezia. Solidago virgaurea hè una pianta assai attraente, à spessu usata in i giardini per a so bellezza è a so capacità à attirà l'insetti inamacatori.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A virgulana hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in America suprana. Omu a trova in una grande varietà d'ambienti, tali e pratuline, l'arici di fureste, i scarsali è e zone umite. Hè particularmente abundante in e rigione muntose, induv'ella pò furmà vaste culonie.

A virgulana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A virgulana hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii. Pò ancu prupagà si da granelli, chì sò spergugliate da u ventu. A fiuritura hà locu da lugliu à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o traspurtati da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Solidago virgaurea appartene à u generu Solidago, chì ragruppa circa 100 spezie di piante erbacee. U so nome scentificu cumplettu hè Solidago virgaurea. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, omu pò cità Solidago officinalis, Solidago virgaurea subsp. virgaurea è Solidago virgaurea subsp. alpestris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A virgulana hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, certe sottuspezie o pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e pratuline è zone umite, sò essenziale per mantene a biodiversità è assicurà a perennità di Solidago virgaurea.

Lessicu[mudificà | edità a fonte]

A virgulana hè ancu chjamata a virgulella.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]