Sempervivum montanum

À prupositu di Wikipedia
Sempervivum montanum
Sempervivum montanum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sempervivum
Nomu binuminali
Sempervivum montanum
Carl Linnaeus, 1753

Sempervivum montanum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sempervivum montanum hè una pianta succulenti appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so rusetti di fogli carnati è spessi, disposti in spirala. I casci sò di culori verdi scuru è sò cuparti di picculi punti zimbrunuti. I rusetti poni aghjunghja insin'à 10 centimi di diamitru. I fiora di Sempervivum montanum sò di culori rusulinu pallidu è appariscini in cima à una longu picciolu fiurali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sempervivum montanum hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Auropa, in particulari Alpi, Pirenei è Carpazi. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia cintrali. 'Ssa pianta priferi i terri beddi assiccati è i climi freschi. Cresci à spessu annantu à i penditi rucciosi è i scuglieri.

Sempervivum montanum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sempervivum montanum hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa. I rusetti pruducini cacciaturi latirali chì si sviloppani in nuveddi pianti. 'Ssa capacità di multiplicazioni parmetti à a pianta di furmà vasti culonii. A fiuritura hà locu d'istati è attira l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sempervivum montanum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Sempervivum tectorum subsp. montanum è Sempervivum montanum subsp. montanum. 'Ssi noma sò apradati da certi butanisti pà disignà sottuspezii o variazioni di Sempervivum montanum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sempervivum montanum hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni è u sfruttamentu agriculu. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni naturali induva 'ssa pianta si trova. I misuri di cunsirvazioni tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità sò escinziali par assicurà a sopravvivenza di Sempervivum montanum.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]