Sedum villosum

À prupositu di Wikipedia
Sedum villosum
Sedum villosum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sedum
Nomu binuminali
Sedum villosum
Carl Linnaeus, 1753

Sedum villosum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum villosum hè una pianta succulenti appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli pasciulanti è i so casci carnuti, di forma uvali è cuparti di pela dolci. I casci sò d'un verdi vivu, ma poni piglià una tinta russiccia in periudu di stress. I fiora di Sedum villosum sò chjuchi, di culori giaddu pallidu, ragruppati in infiuriscenzi à forma di curimbi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum villosum hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Asia cintrali, in particulari di l'Himalaya, di u Tibetu è di a China. Omu u trova ancu in certi parti di l'Auropa, ind'eddu hè stata intraduttu com'è pianta urnamintali. 'Ssa spezia prifirisci i terri beddi assiccati è i climi timparati à freti.

Sedum villosum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sedum villosum hè una pianta vivaci chì si sparghji par u più da i so piccioli pasciulanti, furmendu cusì vasti culonii. Hè adattata à cundizioni ambiintali difficiuli, tali i terri povari in nutrimenti è i periudi di sicchina. I casci carnati di Sedum villosum li parmettini d'accumulà l'acqua, ciò chì li cunfarisci una risistenza accrisciuta à i cundizioni aridi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sedum villosum hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Sedum hispanicum, Sedum villosum var. hispanicum, Sedum villosum var. leiocarpum. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu par disignà variazioni rigiunali di a spezia, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum villosum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. A so capacità à adattà si à cundizioni ambiintali difficiuli è a so prupagazioni rapita li parmettini di mantena pupulazioni stabuli. Eppuri, par causa di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali, hè impurtanti di vighjà à ciò ch'i pupulazioni salvatichi ùn siini micca sfruttati incù eccessu. Misuri di cunsirvazioni, tali a rigulazioni di a racolta è a prumuzioni di a cultura in pipiniera, poni cuntribuiscia à prisirvà 'ssa spezia in u so ambienti naturali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]