Sedum rubens

À prupositu di Wikipedia
Sedum rubens
Sedum rubens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sedum
Nomu binuminali
Sedum rubens
Carl Linnaeus, 1753

Sedum rubens hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum rubens hè una pianta succulenti appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so picculi casci carnati è i so piccioli pasciulanti. I casci sò di forma uvali è misurani circa 2 centimi di longu. Sò d'un verdi vivu è poni piglià una tinta russiccia quand'eddi sò esposti à una forti luminusità. I piccioli pasciulanti poni aghjunghja insin'à 30 centimi di longu è pruducini di fiurareddi rusulini ragruppati in infiuriscenzi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum rubens hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni muntosi, i pratulini è i zoni rucciosi. Hè ancu prisenti in certi parti di l'Asia è di l'Africa subrana. 'Ssa pianta hè adattata à cundizioni climatichi varii, da i climi timparati à i climi più aridi.

Sedum rubens hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sedum rubens hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa. Pò furmà culonii densi grazia à i so piccioli pasciulanti chì s'arradicheghjani faciuli à u cuntattu di a terra. A fiuritura hà locu di regula di branu è d'istatina, quandu i fiurareddi rusulini appariscini annantu à i piccioli. 'Ssi fiora sò ricchi di nettaru è attirani numarosi insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sedum rubens hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Sedum spurium o Sedum reflexum. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Sedum rubens è sò calchì volta usati in a litteratura scentifica.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum rubens hè una pianta rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Hè à spessu cultivata com'è pianta urnamintali in i giardini par via di a so biddezza è di a so faciulità d'intrattinimentu. Eppuri, hè impurtanti di vighjà à ùn prilivà micca 'ssa pianta in a natura, cù u fini di prisirvà i so pupulazioni naturali. A distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni criscenti, pò ancu custituiscia una minaccia pà 'ssa spezia. Hè dunqua escinziali di sinsibilizà à a so cunsirvazioni è di prumova a so cultura rispunsevuli.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]