Sedum caespitosum

À prupositu di Wikipedia
Sedum caespitosum
Sedum caespitosum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sedum
Nomu binuminali
Sedum caespitosum
Augustin-Pyramus de Candolle, 1828

Sedum caespitosum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum caespitosum hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so picculi fogli carnuti è i so piccioli pasciulanti. I casci sò di forma uvali è disposti in rusetti densi. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di curimbi. 'Ssa pianta misura di regula trà 5 è 15 centimi d'altura.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum caespitosum hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Auropa, d'Asia cintrali è da punenti di l'America subrana. Omu u trova par u più in i pratulini alpini, i penditi rucciosi è i pitricaghji. 'Ssa pianta hè bè adatta à i cundizioni climatichi difficiuli di i muntagni, tali i tampiraturi freti è i terri povari in nutrimenti.

Sedum caespitosum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sedum caespitosum hè una pianta risistenti chì pò sopravviva in cundizioni estremi. Hè capaci à accumulà l'acqua in i so casci carnuti, ciò chì li parmetti di risista à longhi periudi di sicchina. 'Ssa pianta si ripraduci par u più in via vegetativa, furmendu nuveddi rusetti à parta da i so piccioli pasciulanti. Pò ancu prupagà si par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sedum caespitosum hè ancu cunnisciutu sottu à u nomu scentificu di Sedum reflexum subsp. caespitosum. Esistini dinò sinonimi tali Sedum rupestre subsp. caespitosum è Sedum caespitosum var. caespitosum. 'Ssi noma sò usati pà disignà diffarenti sottuspezii o variazioni di a pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sedum caespitosum hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni è u sfruttamentu agriculu. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni naturali induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità sò escinziali par pruteghja 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]