Securigera securidaca

À prupositu di Wikipedia
Securigera securidaca
Securigera securidaca
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Securigera
Nome binuminale
Securigera securidaca
Carl Linnaeus, 1753

Securigera securidaca hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Securigera securidaca hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Hè caratterizata da i piccioli fini è pasciulanti, pudendu aghjunghje insin'à 1 metru di lunghezza. E so foglie sò cumposte da fogliole ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori di Securigera securidaca sò ragruppati in gaspe pendente, di culore rusulatu pallidu à viulinu. I frutti sò guaine lungarine, cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Securigera securidaca hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare di u bacinu mediterraniu è di l'Asia occidentale. Omu a ritrova ancu in certe rigione d'Africa suprana. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre asciutte è belle assiccate, è cresce per u più in e pratuline, e culline è e zone pitricose.

Securigera securidaca hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Securigera securidaca hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. Fiurisce di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli di Securigera securidaca sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì cunsumanu i frutti. 'Ssa spezia pussede ancu nudosità radicale, chì li permettenu di fissà l'azotu atmusfericu è di prupizià a so crescita in e terre povere in nutrimenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Securigera securidaca hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Coronilla securidaca è Hippocrepis securidaca. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi di Securigera securidaca.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Securigera securidaca ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione naturale è hè capace à adattà si à sfarenti tipi di terre è di cundizione climatiche. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]