Rubus pallidus

À prupositu di Wikipedia
Rubus pallidus
Rubus pallidus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Rubus
Nome binuminale
Rubus pallidus
Carl Linnaeus, 1753

Rubus pallidus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Rubus pallidus hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si tratta d'un arbustu scasciante chì pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri. I piccioli sò smilzi è flessibili, incù spine zimbrunute. E casce sò cumposte da trè à cinque fogliole dentate è di culore verde pallidu. I fiori sò chjuchi, bianchu o rosulatu, ragruppatu in gaspe terminale. I frutti sò drupe rosse o purpuree, manghjarecce è suchjose.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Rubus pallidus hè originariu d'America suprana, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione timperate è subtrupicale, in particulare in i Stati Uniti, u Canada è u Messicu. Cresce di regula in e zone buscose, l'arici di fureste è e pratuline.

Rubus pallidus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Rubus pallidus hè una pianta vivace chì si sparghje per u più per via di e so radiche suttarranie, furmendu cusì culonie dense. Fiurisce da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I frutti maturanu à a fine di l'istate è sò spergugliati da l'animali chì si nutriscenu di 'ssi baghi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Rubus pallidus hè ancu cunnisciutu sottu à u nome scentificu di Rubus argutus var. pallidus. Esistenu dinù sinonimi tali Rubus argutus subsp. pallidus è Rubus argutus var. pallidus. 'Ssi nomi sò usati per designà e differente variazione di 'ssa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Rubus pallidus hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ellu possi esse affittatu da a perdita d'ambiente duvuta à a disfuristazione è à l'urbanisazione, hè dinù largamente spartu in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di l'attività umane annantu à 'ssa spezia è di piglià misure di cunsirvazione apprupriate per prisirvà a so diversità genetica è u so ambiente naturale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]