Rosa sempervirens

À prupositu di Wikipedia
Rosa sempervirens
Rosa sempervirens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Rosaceae
Genaru Rosa
Nomu binuminali
Rosa sempervirens
Carl Linnaeus, 1753

Rosa sempervirens hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rosaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa sempervirens hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Rosaceae. Si tratta d'un arbustu arrampicanti à casci parsistenti, carattarizatu da i so piccioli spinosi è i so fiora diddicati. I casci sò verdi scuru è lucenti, mentri chì i fiora sò di regula di culori rusulinu pallidu, bench'eddi possini ancu essa bianchi o rossi. I fiora sò prufumati è appariscini in gaspi, aghjunghjendu un tastu di biddezza à stu arbustu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa sempervirens hè urighjinaria di u righjonu mediterraniu, ind'edda cresci in i zoni custieri è i cuddini. Omu a trova par u più in i paesi tali l'Italia, a Grecia, a Turchia è a Francia. Eppuri, par causa di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali, hè stata intradutta in numarosi altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia.

Rosa sempervirens hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Rosa sempervirens hè una pianta vivaci chì pò aghjunghja un'altezza da 2 à 5 metri. Si prupagu par u più da i so graneddi, chì sò spargugliati da l'aceddi è i picculi mammiferi. Pò ancu prupagà si par via di calaturi, ciò chì ni faci una pianta faciuli à cultivà è à diffonda. 'Ssa spezia prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, bench'edda possi ancu tullarà appena d'ombra. Hè risistenti à a sicchina è pò sopravviva in cundizioni difficiuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Rosa sempervirens hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Rosa sempervirens var. sempervirens. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, a parsona trova Rosa sempervirens var. plena, Rosa sempervirens var. subalpina è Rosa sempervirens var. turbinata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa sempervirens hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'edda possi essa minacciata in certi righjoni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè largamenti cultivata com'è pianta urnamintali in i giardini è i parchi. A so biddezza è u so prufumu ni facini una scelta pupulari pà l'accunciamenti paisaghjistichi. Eppuri, hè impurtanti d'essa attenti chì i pupulazioni salvatichi di 'ssa spezia siini prutetti è prisirvati pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]