Rhagadiolus stellatus

À prupositu di Wikipedia
Rhagadiolus stellatus
Rhagadiolus stellatus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Rhagadiolus
Nomu binuminali
Rhagadiolus stellatus
Carl Linnaeus, 1753

Rhagadiolus stellatus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Rhagadiolus stellatus hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò stretti, liniari è disposti di manera altirnata longu à u picciolu. I fiora di Rhagadiolus stellatus sò di culori giaddu vivu è formani capulini à forma di stedda, da induva u so nomu spicificu stellatus.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Rhagadiolus stellatus hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari da u sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è Mediu Urienti. Omu u trova par u più in i pratulini secchi, i duni di rena è i penditi rucciosi. 'Ssa pianta hè bè adatta à i climi caldi è secchi, è pò risista à cundizioni di sicchina estrema.

Rhagadiolus stellatus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Rhagadiolus stellatus hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisci di regula da ghjugnu à sittembri, pruducendu numarosi fiora chì attirani l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Rhagadiolus stellatus sò spargugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisci à a so larga ripartizioni giugrafica.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Rhagadiolus stellatus hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Rhagadiolus edulis, Rhagadiolus marginatus è Rhagadiolus sphaerocephalus. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu par disignà variazioni di 'ssa spezia, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Rhagadiolus stellatus hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti è di prumova a so cunsirvazioni. I misuri di prutizzioni, tali a criazioni di riservi naturali, poni cuntribuiscia à assicurà a sopravvivenza à longu andà di Rhagadiolus stellatus è di a so biudiversità assuciata.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]