Reseda phyteuma

À prupositu di Wikipedia
Reseda phyteuma
Reseda phyteuma
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Resedaceae
Genaru Reseda
Nomu binuminali
Reseda phyteuma
Carl Linnaeus, 1753

Reseda phyteuma hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Resedaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Reseda phyteuma hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Resedaceae. Si distingui da i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò alterni, lanceulati è appena dintati annantu à i bordi. I fiora, di culori giaddu pallidu à biancastru, sò ragruppati in gaspi terminali densi. Ogni fiori pussedi quattru pitali è ottu stamini. I frutti sò capsuli uvoidi cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Reseda phyteuma hè una spezia endemica di i righjoni mediterranii. Omu a trova par u più in u sudu di l'Auropa, in particulari in iSpagna, in Francia, in Italia è in Grecia. Cresci ancu in certi righjoni d'Africa subrana, tali u Maroccu è l'Algiria. 'Ssa pianta prifirisci i terri calcarii è l'ambienti aparti tali i pratulini, i prata è l'arici di furesti.

Reseda phyteuma hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Reseda phyteuma hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisci di regula da maghju à lugliu, attirendu cusì di numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. A ripruduzioni di 'ssa spezia si faci par u più da a dispersioni di i graneddi cuntinuti in i capsuli. I graneddi sò lebbii è poni essa traspurtati da u ventu annantu à corti distanzi. Reseda phyteuma hè ancu capaci à prupagà si in via vegetativa grazia à i so rizomi suttarranii.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Reseda phyteuma hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Reseda lutea subsp. phyteuma, Reseda lutea var. phyteuma è Reseda lutea var. lutea. 'Ssa pianta hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Reseda phyteuma hè cunsidarata com'è una spezia vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani tali l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è u cambiamentu climaticu ani caghjunatu una diminuzioni di a so pupulazioni in numarosi righjoni. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà pruteghja 'ssa pianta, in particulari a prisirvazioni di i so ambienti naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]