Ranunculus sardous

À prupositu di Wikipedia
Ranunculus sardous
Ranunculus sardous
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Ranunculus
Nomu binuminali
Ranunculus sardous
Carl Linnaeus, 1753

Ranunculus sardous hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus sardous hè una spezia di pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranunculaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 40 centimi. I casci sò alterni è dintati. I fiora, di culori giaddu vivu, sò sulitarii è purtati da longhi piccioli. I pitali sò numarosi è disposti à forma di curona intornu à u centru di u fiori. I frutti sò achenii, chjuchi è appena sciacciati.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus sardous hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di a Corsica, di a Sardegna è di a Cicilia. Si pò ancu truvà lu in certi righjoni d'Auropa suttana, tali l'Italia, a Grecia è a Spagna. Prifirisci i terri umiti è i zoni assuliati, com'è i pratulini, i paduli è i bordi di corsi d'acqua.

Ranunculus sardous hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta fiurisci di regula di branu è d'istati. Si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni da l'insetti. I graneddi sò dopu dissiminati da u ventu o l'acqua. Ranunculus sardous hè una spezia adatta à i mezi umiti, grazia à i so radichi chì li parmettini di coglia l'acqua in prufundità. Hè ancu capaci à risista à i periudi di sicchina grazia à a so capacità à furmà tuberculi suttarranii.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus sardous hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Ranunculus corsicus, Ranunculus sardous subsp. corsicus è Ranunculus sardous var. corsicus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Ranunculus sardous ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti induva 'ssa pianta si sviluppa, è ancu di prumova pratichi agriculi rispittosi di l'ambienti pà assicurà a so cunsirvazioni à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]