Ranunculus kuepferi

À prupositu di Wikipedia
Ranunculus kuepferi
Ranunculus kuepferi
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Ranunculus
Nomu binuminali
Ranunculus kuepferi
Carl Linnaeus, 1753

Ranunculus kuepferi hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus kuepferi hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Ranunculaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. I casci sò alterni è dintati. I fiora, di culori giaddu vivu, sò sulitarii è purtati da longhi piccioli. I pitali sò numarosi è disposti in spirala, furmendu una curolla lampanti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus kuepferi hè endemicu di i righjoni muntosi d'Auropa cintrali. Omu u trova par u più in l'Alpi, i Carpazi è i Balcani. 'Ssa pianta prifirisci l'ambienti umiti, tali i pratulini alpini, i turbieri è i spondi di i fiumiceddi.

Ranunculus kuepferi hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus kuepferi hè una pianta vivaci chì fiurisci da maghju à lugliu. Si ripraduci par u più par via di graneddi, ma pò ancu prupagà si par via di rizomi. 'Ssa spezia hè adattata à i cundizioni climatichi rigurosi di i muntagni, incù una tullaranza à u fretu è à l'altitudina elevata. I fiora di Ranunculus kuepferi sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus kuepferi hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu scentificu Ranunculus alpestris subsp. kuepferi. Hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu austriacu Karl Heinz Rechinger in u 1942. 'Ssa spezia hè strittamenti liata à altri renoncules alpini, tali Ranunculus alpestris è Ranunculus glacialis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus kuepferi hè una spezia cunsidarata com'è vulnerevuli. Par causa di a so distribuzioni limitata è di a distruzzioni di u so ambienti naturali, 'ssa pianta hè minacciata da a perdita di biudiversità. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par prisirvà i pupulazioni esistenti è risturà l'ambienti apprupriati. Ranunculus kuepferi hè prutettu in certi righjoni è faci l'ughjettu di prugrammi di ricerca pà capiscia megliu i so bisogni eculogichi è prumova a so cunsirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]