Pyrola chlorantha

À prupositu di Wikipedia
Pyrola chlorantha
Pyrola chlorantha
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ericales
Famiglia Ericaceae
Generu Pyrola
Nome binuminale
Pyrola chlorantha
Filippo Parlatore, 1850

Pyrola chlorantha hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Ericaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Pyrola chlorantha hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Ericaceae. Si distingue da e so foglie persistente, i so fiori à forma di campana è u so profume dillicatu. E casce di 'ssa pianta sò ovale, di culore verde scuru è disposte in rusetta basale. I fiori, inquantu à elli, sò di culore verde pallidi à giallu verdicciu, incù cinque petali saldati à forma di campana. Sgaghjanu un profume inzuccheratu è aggradevule.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Pyrola chlorantha hè originaria di e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu a trova per u più in Europa, in Asia è in America suprana. Priferisce e terre umite è acide, tali e turbiere, i paduli è e fureste di coniferi. 'Ssa pianta hè à spessu assuciata à ambienti furestieri adumbrati.

Pyrola chlorantha hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Pyrola chlorantha hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii. Pò ancu prupagà si per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa pianta fiurisce di regula da ghjunghju à aostu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I frutti chì ne risultanu sò piccule capsule cuntinendu numerosi granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Pyrola chlorantha appartene à u generu Pyrola, chì ragruppa parechje spezie di piante erbacee vivace. Hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi tali Pyrola media o Pyrola rotundifolia. 'Ssi nomi sò sinonimi imprudati in a tassonumia per designà listessa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Pyrola chlorantha hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare da a disfuristazione è l'assiccamentu di e zone umite. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi induve 'ssa pianta si trova, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia è mantene a so biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]