Prunus avium

À prupositu di Wikipedia
Prunus avium
Prunus avium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Prunus
Nome binuminale
Prunus avium
Carl Linnaeus, 1755

U chjarasgiu (Prunus avium) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U fiore di u chjarasgiu

U chjarasgiu hè una spezia d'arburu fruttivu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Stu arburu pò aghjunghje un'altezza da 20 à 30 metri è pussede una curteccia liscia di culore grisgiu o brunu. E so foglie sò ovale, dentate è di culore verde vivu. I fiori bianchi o rusulati, ragruppati in gaspe, appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e casce. I frutti, chjamati chjarasge, sò di culore rossu rossu à maturità è anu un sapore inzuccheratu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè largamente spartu in Europa, in Asia occidentale è in Africa suprana. Omu u trova ancu in certe rigione d'America suprana, induv'ellu hè stata introduttu. Cresce per u più in e fureste di frunduti, l'arici di legnu è e pratuline. Priferisce e terre ricche di terricci è belle assiccate.

Prunus avium hè prisente è cultivatu in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè un arburu scasciante chì fiurisce di veranu. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape. I frutti maturanu d'istate è sò spergugliati da l'acelli chì si cibanu di chjarasge. I granelli cuntenuti in i frutti sò dopu dissiminati da l'acelli in u so ambiente, favuriscendu cusì a prupagazione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Cerasus avium è Prunus cerasus. 'Ssi nomi sò qualchì volta usati cum'è sinonimi di Prunus avium in a litteratura scentifica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè una spezia chì ùn hè micca cunsiderata cum'è minacciata. Hè largamente cultivatu per i so frutti in numerose rigione di u mondu. Eppuru, a disfuristazione è a distruzzione di u so ambiente naturale ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e fureste induve u chjarasgiu cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]