Potentilla reptans

À prupositu di Wikipedia
Potentilla reptans
Potentilla reptans
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla reptans
Carl Linnaeus, 1753

Potentilla reptans hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla reptans hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli pasciulanti chì s'arradicheghjanu à i nodi, furmendu cusì nove piante. E casce di 'ssa spezia sò cumposte da trè fogliole dentate è sò d'un verde vivu. I fiori, inquantu à elli, sò chjuchi è gialli, ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla reptans hè originaria d'Europa, ma s'hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone umite. 'Ssa pianta hè particularmente adatta à e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate.

Potentilla reptans hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla reptans hè una pianta vivace chì si prupaga per u più in via vegetativa. I so piccioli pasciulanti s'arradicheghjanu faciule, permittendu cusì a furmazione di nuvelle piante. Fiurisce di regula da maghju à aostu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli produtti da 'ssa pianta sò spergugliati da u ventu o l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla reptans appartene à u generu Potentilla. Certi sinonimi di Potentilla reptans sò Potentilla argentea è Potentilla reptans var. lanata. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta da Carl von Linné in 1753 in a so opera Species Plantarum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla reptans hè una pianta cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so perennità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]