Potentilla recta

À prupositu di Wikipedia
Potentilla recta
Potentilla recta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla recta
Carl Linnaeus, 1753

Potentilla recta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla recta hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si distingue da u so picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 80 centimi. E casce sò cumposte da cinque fogliole dentate, di forma ovale à lanceulata, è sò d'un verde vivu. I fiori, d'un giallu vivu, sò ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore pussede cinque petali è numerose stamine. I frutti sò picculi achenii.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla recta hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale. Hè prisente in numerosi paesi, in particulare in Francia, in Germania, in Italia, in Spagna, in Russia è in Turchia. Si sviloppa per u più in e pratuline, l'arici di fureste, e ricce è i bordi di stradelli.

Potentilla recta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla recta hè una pianta vivace chì fiurisce da maghju à aostu. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. A germinazione di i granelli si produce di regula di veranu sicondu a dispersione. A pianta hà una crescita rapida è pò furmà culonie dense. Hè adattata à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre belle assiccate è ricche di nutrimenti. Potentilla recta hè ancu resistente à a sicchina è pò sopravvive in cundizione di debule pluviumetria.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla recta hè ancu chjamata Potentilla supina in certe rigione. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, omu trova Potentilla erecta, Potentilla sulphurea è Potentilla verna.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla recta hè una spezia cumuna è largamente sparta. Ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone naturale induve 'ssa pianta si sviloppa cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]