Potentilla pedata

À prupositu di Wikipedia
Potentilla pedata
Potentilla pedata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla pedata
Carl Ludwig Willdenow, 1815

Potentilla pedata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla pedata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si distingue da e so foglie palmate, chì s'assumiglianu à una manu incù cinque diti. E casce sò verde è pilute, incù i lobi prufundamente frastagliati. I fiori di 'ssa spezia sò di culore giallu vivu è appariscenu in cima à piccioli fini è dritti. I fiori sò cumposte da cinque petali è sò ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla pedata hè originaria d'America suprana, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione muntose, in particulare in e pratuline alpine è e pendite rucciose. 'Ssa spezia hè prisente in parechje Stati americani, tali u Coloradu, u Montana, u Wyoming è u Dakota di u Sudu. Hè ancu prisente in u Canada, in particulare in e pruvince di l'Alberta è di a Colombia Britannica.

Potentilla pedata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla pedata hè una pianta adatta à l'ambienti muntosi. Cresce di regula in e terre belle assiccate è priferisce e zone assuliate. 'Ssa spezia hè capace à resiste à cundizione climatiche estreme, tale e forte variazione di timperatura è i venti viulenti. Potentilla pedata si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu diffonde si per via di rizomi, furmendu cusì culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla pedata appartene à u generu Potentilla, chì ragruppa numerose spezie di piante erbacee. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Potentilla pentaphylla è Potentilla tridentata. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi di Potentilla pedata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla pedata hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à u sfruttamentu di e terre. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone naturale induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]