Potentilla neumanniana

À prupositu di Wikipedia
Potentilla neumanniana
Potentilla neumanniana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla neumanniana
Louis Ramond de Carbonnières, 1805

Potentilla neumanniana hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla neumanniana hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si caratterizeghja da piccioli pasciulanti è casce cumposte da trè fogliole dentate. I fiori, di culore giallu vivu, sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale. I frutti sò achenii.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla neumanniana hè originaria di e rigione muntose d'Europa cintrale è orientale. Omu a trova per u più in l'Alpe, i Carpazi è i Balcani. Priferisce e terre calcarie è l'ambienti pitricosi, tali e pendite assuliate è e pratuline alpine.

Potentilla neumanniana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla neumanniana hè una pianta vivace chì fiurisce da maghju à lugliu. Si riproduce per u più per via di granelli, ma pò ancu prupagà si per via di rizomi. 'Ssa spezia hè adattata à e cundizione climatiche rigurose di e muntagne, incù una tullaranza à u fretu è à l'altitudine elevata. Hè à spessu inamacata da insetti, tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla neumanniana hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Potentilla aurea subsp. neumanniana. Appartene à u generu Potentilla, chì ragruppa numerose spezie di piante erbacee.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla neumanniana hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane, tale u sfruttamentu minerariu è l'urbanisazione, anu caghjunatu una diminuzione di a so pupulazione in numerose rigione. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è mantene a so biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]