Potentilla erecta

À prupositu di Wikipedia
Potentilla erecta
Potentilla erecta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla erecta
Carl Linnaeus, 1753

Potentilla erecta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A Potentilla erecta hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 60 centimi. E so foglie sò cumposte da trè à sette fogliole dentate, di forma ovale à lanceulata. I fiori di Potentilla erecta sò di culore giallu vivu, incù cinque petali attundati. Sò ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A Potentilla erecta hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in America suprana. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste, i ricce è e chjarine. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate, ma pò ancu adattà si à cundizione più adumbrate.

Potentilla erecta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Potentilla erecta hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à aostu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I frutti sò picculi achenii, cuntinendu un granellu solu. A germinazione di i granelli pò esse prupiziata da i periodi di fretu stratificatu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A Potentilla erecta hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Potentilla tormentilla, Tormentilla erecta o ancu Potentilla officinalis. 'Ssi sinonimi sò usati in differente rigione o sient'è e classifiche tassunomiche.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Potentilla erecta hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è minacciata à a scala mundiale. Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'agricultura intensiva o à a disfuristazione. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti induve 'ssa pianta si trova cù u fine di mantene a so biodiversità è u so rollu eculogicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]