Polygala serpyllifolia

À prupositu di Wikipedia
Polygala serpyllifolia
Polygala serpyllifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Polygalaceae
Generu Polygala
Nome binuminale
Polygala serpyllifolia
Carl Linnaeus, 1753

Polygala serpyllifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygalaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Polygala serpyllifolia hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygalaceae. Si caratterizeghja da i piccioli smilzi è pasciulanti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E casce sò chjuche, lineare è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori, di culore rusulatu pallidu à viulinu, sò ragruppati in gaspe dense in cima à i piccioli. Ogni fiore prisenta trè petali superiori è dui petali inferiori, furmendu una struttura caratteristica à forma di farfalla.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Polygala serpyllifolia hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in America suprana. Si trova per u più in e pratuline, i scarsali, i prati è e zone rucciose. 'Ssa pianta hà una priferenza per e terre belle assiccate è l'ambienti assuliati.

Polygala serpyllifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Polygala serpyllifolia hè una pianta à fiuritura prumaticcia, di regula in fiore da maghju à lugliu. Si riproduce per u più per via di a dispersione di i granelli, chì sò lebbii è ponu esse traspurtati da u ventu annantu à corte distanze. 'Ssa spezia hè ancu capace à diffonde si in via vegetativa grazia à i so piccioli pasciulanti chì s'arradicheghjanu à i nodi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Polygala serpyllifolia hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Polygala serpyllacea è Polygala serpyllifolia var. serpyllacea. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Polygala serpyllifolia hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]