Polygala monspeliaca

À prupositu di Wikipedia
Polygala monspeliaca
Polygala monspeliaca
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Polygalaceae
Generu Polygala
Nome binuminale
Polygala monspeliaca
Carl Linnaeus, 1753

Polygala monspeliaca hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygalaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Polygala monspeliaca hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygalaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 50 centimi. E so casce sò alterne, lanceulate è d'un verde vivu. I fiori, di culore rusulatu viva à purpureu, sò ragruppati in gaspe terminale. Ogni fiore pussede dui grandi petali superiori è trè petali inferiori più chjuchi. I frutti sò capsule cuntinendu i granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Polygala monspeliaca hè originaria di a rigione mediterrania, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova in particulare in Spagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. Cresce per u più in e pratuline, i prati asciutti è a machja.

Polygala monspeliaca hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Polygala monspeliaca hè una pianta adatta à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è asciutti. Hè capace à resiste à i periodi prulungati di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'andà à circà l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta fiurisce di regula da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Polygala monspeliaca hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Polygala vulgaris, Polygala calcarea è Polygala monspeliensis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Polygala monspeliaca hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò necessarie per pruteghje Polygala monspeliaca è d'altre spezie vegetale di a rigione mediterrania.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]